מנחם אליעזר מוזס
מנחם אליעזר מוזסצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס נאם במליאת הכנסת, בדבר ההתנהגות חסרת הרחמים של חלק מתושבי שכונות חילוניות, כלפי אנשים עם מוגבלויות.

בדבריו התייחס מוזס לסקר שנערך לאחרונה, לפיו כ- 20% מהישראלים מתנגדים למגורי מוגבלים בשכנותם.

"אני רוצה להעלות היום לפניכם, חברי הכנסת, בעיה כאובה, התנהגות אכזרית, של חלק מהציבור החילוני נגד אנשים עם מוגבלויות. חלק מהחברה החילונית, זה עם החינוך הקלוקל, המגדל לחוסר חמלה", אמר מוזס.

"אנשים עם מוגבלויות המתגוררים במעונות הממוקמים בשכונות חילוניות, סובלים מהתנכלויות, עוינות, פגיעות פיזיות, ויחס מקומם, מצד דיירי אותם שכונות. מעון אקי"ם בנאות צהלה עלה לכותרות לאחר שדייריו סבלו לאחרונה מסדרת התנכלויות ומעשי אלימות. תושבי נאות צהלה עושים הכל על מנת לגרש מתוכם את אותם מוגבלים. כך נוהגים גם תושבי המושב אבן ספיר", טען מוזס.

"לעומת זאת", הדגיש הרב מוזס, "הנכם מוזמנים להציץ אל הנעשה בשכונות החרדיות. הוסטלים של עמותות כמו עלי שיח, שיח סוד, מגן הלב, עלה, ממוקמים בריכוזי אוכלוסייה. הם מתקבלים בלבביות, באהבה ובחמלה. תציצו לשכונת רמות בירושלים, או לישוב רכסים בצפון".

לדבריו, "הדיירים המוגבלים מוזמנים לארוחות שבת אצל שכניהם! כי הציבור החרדי מנחיל ערכים של חמלה ותמיכה, של עזרה לחלש. של היפך מן האלימות כלפי החברה בכלל וכלפי המוגבלים בפרט. אנחנו חונכנו על אדני מאמר חז"ל ועל הפסוק "זה קלי ואנוהו" הוי דומה לו, מה הקב"ה חנון אף אתה היה חנון, ומה הוא רחום אף אתה היה רחום".