נחשפים באתר. חיילי צה"ל
נחשפים באתר. חיילי צה"לארכיון. פלאש 90
רכזי הביטחון השוטף הצבאיים (רבש"צ) של החטיבה הדרומית באוגדת עזה תרגלו לראשונה אימון בשטח פתוח בשיתוף צה"ל. כך דווח באתר צה"ל.

בתרגיל שהתקיים לאחרונה בצאלים, חיזקו הרבש"צים את יכולותיהם בתרגילי חי"ר, פיקוד על חולייה ותרגול מצבי חירום.

קצין ההגנה המרחבית של החטיבה, רס"ן גיא מיודק, הבהיר כי "החשיבות של הרבש"צים היא משמעותית לגזרה, והאימון הזה תרם להם והעלה את כשירותם".

אחת לתקופה, מתאמנים הרב"שצים בתוך היישובים עצמם – מתרגלים אירוע חדירה של מחבל לתוך יישוב, פיקוד על כיתת הכוננות וחבירה לכוחות הצבא. בתרגיל הנוכחי חזרו הרב"שצים, אשר רובם בין הגילאים 30-45, אך גם מבוגרים מכך – לרוץ בשטח, לירות בנשק ולתפעל אותו ולהסתער כפרט וכחולייה.

כאמור, הרבש"צים הם אזרחים אשר אחראיים על שמירת הביטחון ביישובים סמוכי גדר, או כאלה שנמצאים באזור בעלי סיכון. בנוסף, הם אחראיים על הפעלת כיתת הכוננות של היישוב, אשר מאומנת לקפוץ בכל אירוע מבצעי ולתת לו טיפול הולם. "הרב"שצים הם הגורם הראשון שיתן מענה צבאי באירוע בתוך יישוב", הוסיף מארגן התרגיל, רס"ן מיודק.

ברוך כהן, רבש"צ היישוב מגן ולוחם לשעבר בחטיבת הצנחנים, מציין כי אימון משותף בשטח פתוח מסוג זה נערך לראשונה במדינה כולה. "אנחנו אנשים שחיים ונושמים ביטחון 24 שעות ביממה. במסגרת תפקידנו אנו מתרגלים אימונים מיוחדים בתוך היישוב, כולל שימוש בפיינטבול וירי לייזר", מספר כהן."כשהבנו שחסרה לנו לחימה בשטח פתוח יזמנו אימון כזה, בשיתוף הצבא". בתוך כך, כהן פסק כי "התושבים באזור יודעים שיש מישהו ששומר עליהם, ומפקד החטיבה יודע שהוא יכול לסמוך עלינו", אמר כהן.