בוגדים בנו. היכן ראש הממשלה? דוד אלחיאני
בוגדים בנו. היכן ראש הממשלה? דוד אלחיאניפלאש 90

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, אומר לערוץ 7 כי לאחרונה הם קיבלו הבהרות ממשרד ראש הממשלה שאין הנחיה לעצור הליכי תכנון בבקעת הירדן.

"מכיוון שנתקלנו בקשיים, העלנו את הסוגיה בפני הדרג המדיני הבכיר, וקיבלנו הבהרות שאין הנחייה להקפיא הליכי בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות ובפרט בבקעת הירדן שהיא גוש התיישבות גדול. אנחנו ממתינים לדיון במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ונראה האם אכן התכניות מאושרות".

לדבריו, למרות צפירת ההרגעה, העננה ממשיכה לרחף, "לצערי העתיד במדינה שלנו לוטה בערפל, אנחנו ממשיכים בעשייה. כיום אין לנו כמעט מגרשים ריקים ובישובים מסוימים אנחנו אף עומדים לפרוץ את גבולות התב"ע".

הוא סיפר כי בישובים כמו תומר ופצאל אין כמעט בתים לקנייה, "הבנים חוזרים הביתה ובונים בתים יפים, הם אוהבים את הבקעה ואת חיי החברה שלה, אבל אנחנו צריכים יותר בנייה".

בשבוע הבא יתקיים בבקעה מרוץ הג'יפים נסיכת המזרח ומאות נהגות מכל רחבי הארץ יגיעו לבקעת הירדן, אלחיאני גאה בפרוייקט, "זה חוג של מאות ג'יפאיות שאוהבות את בקעת הירדן ונפעמות בכל פעם מחדש מהנוף המרהיב, הפעם אנחנו נביא אותם לאתרים מאוד מיוחדים וזו תהיה חוויה מיוחדת".