סקפטי. אריה קינג
סקפטי. אריה קינגפלאש 90

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק חרום ובטחון, מזהיר כי ניסיון הפיגוע השבוע בארמון הנציב, יכול לקרות גם בשכונות רחביה ובית הכרם.

"זו לא פעם ראשונה", קובע קינג, "אתמול זה היה בארמון הנציב, אבל ניסיונות דומים היו בעוד שכונות כמו הגבעה הצרפתית ושכונות תפר אחרות. מה שקרה אתמול צריך להדליק את כל נורות האזהרה, זה משהו חמור שהיה עלול לגרום לעשרות הרוגים. אנחנו נדרוש ממשטרת ישראל ומהשב"כ להחזיר את הביטחון לתושבים, להציב במקום מצלמות ויש עוד כל מיני תכניות שעולות כסף וצריך תקציב וכוח אדם".

לדבריו יש אמצעים רבים כולל טכנולוגים להחזיר את הביטחון לתושבי העיר, "בניו יורק ולונדון כשיש מצלמות אבטחה, אין את כמות הפיגועים שיש כאן. לא ייתכן שבעיר שנמצאת בקו התפר ושחוותה כל כך הרבה פיגועים והרוגים, ממשלת ישראל לא תשקיע".

"התחושה שלי היא שהממשלה הפקירה את מזרח ירושלים, אתה רואה מדיי יום שפקחים נמנעים מלהגיע לכל מיני מקומות בעיר. המשטרה יודעת על הרבה אירועים, אך מעדיפה לטאטא אותם מתחת לשטיח, מה שקרה אתמול זה פשוט נס", מוסיף קינג.

קינג טוען כי הם התריעו בעבר אך לא קיבלו מענה, "הגדרנו את כל הרחובות האלה כולל שלמה בן יוסף כרחובות בסיכון גבוה, במשך שנים יש התנכלויות ופריצות ברחוב הזה ולא התקינו שום מצלמות, ולא השקיעו במודיעין. למשרד בטחון פנים, למשטרה ולשב"כ יש כנראה דברים יותר חשובים לעשות, כמו לדוגמא להעסיק עשרות חוקרים כדי למצוא תג מחיר יהודי. הם לא מבינים שמה שקרה אתמול יכול לקרות גם ברחביה ובית הכרם. ביקשתי לכנס את ועדת החרום ובטחון של העירייה ואנחנו נדרוש מהממשלה להכניס את היד עמוק לכיס ולהשקיע בביטחון ירושלים. אני גם מבקש מכל התושבים בפרט בשכונות התפר, אם אתם רואים משהו או מישהו חריג שמסתובב בחצר, בגינה או בחדר המדרגות, תתקשרו 100 וגם 106".