קופת צדקה
קופת צדקהצילום: פלאש 90

כמידי שנה לקראת חג הפורים אנחנו מורידים מהבוידעם את סט התחפושות המשפחתי, קונים כמה מצרכים להכנת משלוחי המנות ומתכוננים למשתה עם החברים או המשפחה.

אחת ממצוות היום שאנחנו משקיעים בה פחות מחשבה מראש היא מצוות "מתנות לאביונים". לא פעם אנו סומכים על כך שנמצא איזו קופת צדקה בבית הכנסת או שרב הקהילה יימצא פתרון מהיר. לא פעם אנשים אף מפספסים את המצווה כי נזכרו מאוחר מידי. כדי להימנע מלהיזכר ברגע האחרון גם בפורים הקרוב ולהיכנס לחץ מיותר, ארגון פעמונים פתח ביוזמה חדשה בפייסבוק: "השנה לא שוכחים מתנות לעניים".

איך בעצם זה עובד? בפעמונים מסבירים שהגולשים ממנים את הארגון להיות השליח שלהם למצוות מתנות לאביונים, לפני יום הפורים או ביום הפורים עצמו. המינוי נעשה באמצעות אתר רישום קטן ולאחר מכן עוברים הגולשים לאתר מאובטח בו ניתן לתרום בכרטיס אשראי.

התרומות שנאספות יועברו למשפחות נזקקות ביום הפורים עצמו, על מנת לקיים את המצווה "בו ביום". בפעמונים אומרים כי כך ניתן לצאת ידי חובת מצוות היום מלכתחילה ובהידור: הגולשים תורמים למשפחות הנמצאות בתהליך שיקום כלכלי ומתוכן אותרו המשפחות בהן יש צורך ממשי ביותר לסיוע, ובכך מקלים עליהן להצליח לאזן את תקציב משק הבית, כל זאת באמצעות מנגנון נוח ובטוח ובלי להיתקל בבעיה ביום הפורים עצמו. בפעמונים מדגישים שהיוזמה בפיקוח ובהדרכת הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון ובעידוד רבנים נוספים.

בדף הפייסבוק "השנה לא שוכחים מתנות לאביונים" ניתן לקרוא על הפרויקט החדש באפליקציית השאלות והתשובות ("איך זה עובד?"), ללמוד על הלכות מתנות לאביונים, לשאול שאלות וכמובן לעבור מהדף לעמוד תרומת מתנות לאביונים.

"במהלך כל השנה אנו פועלים עם המשפחות ומכירים היטב את מצבן", אומר אוריאל לדרברג מנכ"ל ארגון פעמונים. "המערך של פעמונים פרוס בכל הארץ ואנו נערכים זמן רב מראש על מנת שהמשפחות יקבלו את התמיכה בשני ימי הפורים. השנה יצאנו ביוזמה החדשה הזו כדי להוציא את התורמים ידי חובה במצוות מתנות לאביונים באופן הנוח וכמובן הכשר ביותר".