חוות גלעד
חוות גלעדצילום: פלאש 90

בכיר בוועד מתיישבי השומרון שחתם על עתירה לבג"צ נגד הריסת מבנים בחוות גלעד נחקר השבוע במשטרה.

בוועד טוענים בתוקף כי יש קשר בין העתירה לחקירה. "זהו שלב חדש במשטרת ישראל?", תהה בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, "יעלה על הדעת שמשטרת ישראל תנסה להרתיע יהודים מלעתור לבג"צ? זה דבר הזוי שלא היה כדוגמתו".

מדובר בעתירה שהוגשה לבג"צ לפני כשמונה חודשים ובו דרשו העותרים, ביניהם תושבי המבנים בחוות גלעד וועד מתיישבי השומרון, להוציא צו ביניים לפיו לא יהרסו המבנים עד לדיון בעתירה כנגד הריסתם. בנוסף, העותרים דרשו שלא להרוס את הבתים או לפנותם מכיוון שבניגוד לעמדת הפלסטיני שטען, באמצעות עו"ד מיכאל ספרד כי הקרקע בבעלותו, למתגוררים בבתים יש זכויות על הקרקע.   

השבוע התבקש בכיר בוועד המתיישבים שחתם על העתירה להגיע לתחנת משטרה לצורך חקירה. "בשלבי החקירה הראשוניים הבנתי שמדובר בחקירה שאין לה מקום במשטר דמוקרטי", הסביר לאחר מכן.

במהלך החקירה נשאל הבכיר מדוע הוגשה העתירה לבג"צ, מי החליט להגיש את העתירה ובאיזה פורום התקבלה ההחלטה. "נשאלתי גם האם ידענו שמדובר בבתים שקיבלו צו הפסקת עבודה, מי גר בבתים הללו ומדוע הוועד התגייס לעזור לו", הוא מוסיף.

"יתכן שמדובר במדיניות חדשה", אמר השבוע קצובר, "אם המשטרה החליטה לחקור תושבים שעותרים לבית המשפט אז מה השלב הבא? אולי לא יאפשרו לתושבים לעתור לבית המשפט העליון?".

במשטרת מחוז ש"י אומרים כי אין קשר בין העתירה שהוגשה לבג''ץ לבין החקירה המדוברת, ומציינים כי בחוות גלעד נבנו בתים בלתי חוקיים בניגוד לצו שהוצא בבג''ץ.