מטוס בואינג
מטוס בואינגAFP

חשש לחייהם של 239 בני אדם שהיו על סיפונו של מטוס "מלזיה איירליינס" שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ינג ושעתיים לאחר ההמראה אבד עמו הקשר.

בני משפחה מודאגים התאספו בשדה התעופה בבייג'ינג. החיפושים נערכים באזור שבין מלזיה לווייטנאם. וייטנאם הודיעה כי איתרה שני כתמי נפט גדולים שככל הנראה שייכים לכלי הטיס הנעדר.

דוברי משרד החוץ באיטליה ובאוסטריה הודיעו כי אזרחי המדינה, שאמורים היה להיות בטיסת "מלזיה איירליינס" שנעלמה סמוך לחף הויאטנמי, נמצאים בביתם. הדוברים הסבירו כי המידע התקבל לאחר שהמשרדים בדקו את שמם של האזרחים, שהופיעו ברשימת הנוסעים על הטיסה הנעדרת. כאשר הגיעה המשטרה לביתם, הסבירו האזרחים כי דרכונם נגנב מהם בתאילנד לפני שנה ושנתיים.

מנכ"ל חברת התעופה ושר התחבורה המלזי כינסו מסיבת עיתונאים בה הדגישו כי אין אישור רשמי לכך שהמטוס התרסק. "ברגע זה אין לנו מידע רשמי על התרסקות, אבל אנחנו עוקבים אחר כל ההתפתחויות. החלטנו לפתוח מרכז תיאום ונקיים מסיבת עיתונאים בכל שעתיים", הבטיחו השניים.

"חיל האוויר וחיל הים של מלזיה פועלים במתכונת מלאה. גם המועצה לביטחון לאומי יחד עם משמר החופים של מלזיה מעודכנים בנושא. אנו עובדים מול המדינות השכנות ובהן סין, וייטנאם, הפיליפינים ואינדונזיה שמהם ביקשנו סיוע בעיקר בחיפושים אחר המטוס. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לבחון כל תרחיש. כמו כן, הדיווחים על נחיתת המטוס בנאנמינג ומנגד על התרסקות המטוס דרומית לווייטנאם אינם נכונים", הדגישו וציינו כי טיסות החברה ימשיכו כרגיל.