המטרה: להציג את הפנים היפות של ישראל

אביה פרינס, שליחת הסוכנות היהודית וארגון "הלל" באוניברסיטת רדגרס בניו ג'רזי שבארצות הברית, מספרת לערוץ 7 על פעולות ההסברה אותן היא מובילה מעבר לים.

"חלק מלהיות שליחה זה להתעסק עם פעילות אנטי-ישראלית בקמפוס, ומהצד השני לעשות פעילות פרו-ישראלית מול סטודנטים יהודים ולא יהודים שמעוניינים בקשר עם ישראל", מעידה פרינס.

היא מדגישה כי רוב הקמפוס הוא פרו-ישראלי ויחד עם זאת ישנם ארגונים אנטי ציוניים שמפיצים תעמולה שקרית נגד ישראל. "רק בשבוע שעבר היה 'שבוע השנאה' ואותם ארגונים הפיצו שישראל היא מדינה כובשת... יש המון המון שקרים על ישראל ותפקידי להראות את הפנים היפות של המדינה היהודית".

איך הפעילות הציונית באה לידי ביטוי בחיי היומיום של האוניברסיטה?
"אני מארגנת קבוצות ופאנלים לדיון על ישראל והמון סטודנטים נחשפים לאמת. כך למשל הארגון האנטי ציוני הכי גדול הגיע לקמפוס בו אני שליחה וצעק "free palestine" ובאותו זמן אנחנו הקמנו קבוצה לידם וצעקנו "free chocolate".

מהי ההתייחסות של הסטודנטים הלא-יהודים למתרחש בישראל?
"הסטודנטים האמריקנים אפתיים, זה לא כל כך מעניין אותם ורחוק מהם, כמו שאמרתי בהתחלה רוב הסטודנטים, לפחות אצלי בקמפוס, הם פרו ישראלים. בסופו של יום הקבוצה הקטנה האנטי ישראלית לא משפיעה אבל עושה רעש. לנו חשוב לנסות ולנצח במאבק על דעת הסטודנטים".

כדי למדוד את הצלחותיה של פרינס בהסברת ישראל בניו ג'רזי, נצטרך להמתין עוד שנים רבות. היא כבר הספיקה לגרום לפחות לסטודנטית אחת לעלות לארץ ישראל באמצעות 'נפש בנפש' אך לפניה עבודה רבה באחד התפקידים החשובים - לרכוש כמה שיותר אוהדים למדינת ישראל.