אחרי 5 שנים בהן שרת בלשכת ראש הממשלה נערך היום (א') אירוע פרידה מגיל שפר שסיים את תפקידו כראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

באירוע השתתפו ראש הממשלה ורעייתו שרה נתניהו, שרים בעבר ובהווה, שגרירים, ח״כים, יועצי רה"מ, עובדי הלשכה ונציגי משרדי הממשלה השונים.

שפר, בן 45 נשוי ואב לשני ילדים, ליווה את נתניהו מיום כניסתו לתפקיד ראש הממשלה בראשית שנת 2009. לפני שמונה לראש הסגל, כיהן שפר כמנהל הלשכה וכראש אגף האירועים, הסיורים והטקסים. במסגרת תפקידו ליווה שפר את ראש הממשלה בעשייה המדינית, הביטחונית, הכלכלית והחברתית וריכז את עבודת המטה של יועציו בתחומי הפעילות והתוכן השונים בארץ ובעולם.

כמו כן, ניהל שפר פרויקטים מיוחדים מטעם ראש הממשלה, דוגמת ביקורים של ראשי מדינות ונשיאים ואת הקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים לעשייה של ראש הממשלה ובכלל זה, ניהל את הקשר עם שרי הממשלה והכנסת.

שפר הצטרף למשרד ראש הממשלה לאחר שירות ציבורי ארוך שנים ובין התפקידים שמילא היו ראש מינהל דוברות, הסברה וטקסים בעיריית ירושלים. במסגרת זו, היה אחראי על קשרי החוץ של ירושלים בארץ ובעולם, תכנון וביצוע אסטרטגיית המיתוג והתדמית של העיר.

"לשכת ראש הממשלה איננה עבורי רק מקום עבודה – זהו בית", אמר שפר באירוע הפרידה, "בית חם, תוסס ומלא פעילות. בית שבכל רגע נתון קורים בו אינספור דברים. הבית הזה הפך להיות חלק בלתי-נפרד מחיי, והוא ימשיך להיות כך גם מחר - כשכבר לא אהיה פה. היום, אני חותם פרק חשוב בחיי – אחרי 15 שנים בשירות הציבורי ומתוכן חמש שנים לימינו של ראש הממשלה, כעת הגיע השעה לומר: תודה – ושלום".

שפר הודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בו, על שיתוף הפעולה ביניהם," והחופש הכמעט מוחלט לעשות את מה שחשבתי לנכון, על הסבלנות וההקשבה לדברים, על הגיבוי והתמיכה, ועל הרגעים הארוכים-ארוכים שבהם נִמצֵאנו יחד, בארץ, בעולם, בכל מקום.

"ראש הממשלה", פנה שפר לנתניהו, "קיבלתי ולמדתי הרבה מאוד ממך. זה היה ניסיון אדיר שישפיע וילווה אותי כל חיי. ראיתי מקרוב את האחריות שעל כתפיך, את הרגעים שאתה צריך לקבל את ההחלטות הקשות לבד, את נטל המטלות ואת כובד האתגרים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים. התרשמתי תמיד מדבקותך במטרה. מכושר ההתמקדות שלך בתמונה הגדולה ובפרטים הקטנים. מחלוקת הקשב המופלאה. מהניסיון, המקצועיות וקור הרוח. ראיתי את המסירות שבה אתה פועל למען בטחון המדינה. בכל פעם מחדש התרגשתי והתרשמתי מן האנושיות, ומהרגישות הפנימית.

"תודה לך, על הדברים הגדולים והקטנים ובהם גם הדמיוניים והדיסקרטיים, שישפיעו עלי לתמיד". בסיום דבריו אחל שפר למחליפו בתפקיד, ארי הרו בהצלחה ואמר לו "הצלחתך חשובה לכולנו".

ראש הממשלה נתניהו אמר באירוע הפרידה ״למדתי להכיר את גיל ויש לו נשמה יתרה. וזה הדבר החשוב ביותר, הרבה תכונות אחרות גם חשובות, אבל בעיניי זה הכי חשוב- יש לך נשמה גיל ואתה שחקן נשמה וככה הרגשנו איתך. הרגשנו שיש מישהו להישען עליו. הרגשתי שאתה מהווה נבחרת שלמה והפעלת נבחרת שלמה על מנת לאפשר לי להניע את המדינה קדימה. הרגישות שלך לאנשים והדאגה לפרטים הקטנים, את זה עשית באחריות ובמיומנות, בהבנת הנשמה של האחרים.

"גם הצלחת בכך שהצוות עובד כצוות עם נשמה, עם אחדות מטרה ונאמנות גדולה. זו תחושה מופלאה עבור ראש ממשלה. תודה בשם המדינה כי עשינו דברים חשובים גם בביטחון וגם בכלכלה וגם לגבולות, וגם לשווקים, וגם לשחקים וכל הדברים הללו ודברים רבים אחרים התאפשרו כי היה מרחב להניע את הכדור קדימה, אתה נתת את המרחב הזה, ואני אסיר תודה לך. ולכן, כשאתה נפרד מאיתנו, אנחנו לא נפרדים ממך, ואני רוצה לאחל לך שתמשיך לתרום, אני בטוח שתעשה את זה, ותמשיך להפיץ הרבה מאוד גיל סביבך. תודה לך גיל מקרב לב. תודה לך".

ראש הממשלה נתניהו ציין כי שפר סייע לו בשנים האחרונות במקצועיות רבה ואפשר לו לבצע את משימותיו המורכבות והמאתגרות על הצד הטוב ביותר בזכות רגישותו, כישוריו, יצירתיותו וניסיונו הרב בעבודת צוות ומטה. באירוע הוקרן סרט שהכינו חבריו של גיל ללשכה בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו.

את שפר יחליף בתפקיד ארי הרו, בן 40, נשוי ואב לארבעה ילדים. הרו בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מסיטי יוניברסיטי ניו יורק ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב.

הוא שימש יועץ לקשרי חוץ של בנימין נתניהו בשנת 2007 וכמנהל לשכתו בתפקידו כיו"ר האופוזיציה ובהמשך כראש הממשלה בשנים 2008-2010. בשנים 2010-2013 הקים וניהל חברת ייעוץ בינלאומית. הרו הוא בעל היכרות עמוקה עם גורמי ממשל בכירים, קהילות וארגונים יהודיים וזירת התקשורת בארה"ב ובמדינות נוספות. במסגרת תפקידו בראשות לשכת רה״מ הוא צפוי לסייע לראש הממשלה גם בתחום המדיני.