טיבי וגפני, הערב בתל אביב
טיבי וגפני, הערב בתל אביבצילום: פלאש 90
ח"כ דב חנין (חד"ש) טוען (ראשון) כי החלטת האופוזיציה להחרים את דיוני מליאת הכנסת בחוקי המשילות, הגיוס ומשאל העם, היתה החלטה הכרחית ומחויבת המציאות.

"האופוזיציה נדרשה למהלך חסר תקדים בהיסטוריה של הכנסת נוכח מתקפה חסרת תקדים על עקרונות דמוקרטים בסיסיים שנעשית גם היא במתכונת לא דמוקרטית", אמר חנין.

לדברי ח"כ חנין, לא זו בלבד שהממשלה מנסה לקדם "חוקים פוגעניים" כלפי ציבור גדול בישראל, "היא עושה זאת במתכונת פוגענית ותוך הפרת עקרונות היסוד של עבודת הכנסת. על דברים כאלה אסור לעבור לסדר היום ולכן האופוזיציה החליטה על מתכונת מאבק חסרת תקדים שאותה נבצע בימים הקרובים".

ראשי סיעות האופוזיציה התכנסו בתל אביב מוקדם יותר הערב והחליטו להחרים את הדיונים וההצבעות על שלושת החוקים המשמעותיים. "למרות שמדובר באופוזיציה שאיננה הומוגנית כולנו מאוחדים סביב המאבק למען שמירה על הדמוקרטיה", מסרו ראשי הסיעות, "מדובר בקואליציה חלשה והיסטרית בה איש אינו סומך על רעהו אשר מנסה להעביר חוקים מהותיים באמצעות ברוטאליות פוליטית".

הדיון בחוק המשילות יתחיל מחר (שני) בשעה 11:00 בבוקר, וימשך עד למחרת (שלישי). ההצבעה תיערך ב-10:00 בבוקר. הדיון בחוק הגיוס יתחיל מיד לאחר אישור חוק המשילות וימשך עד למחרת (רביעי). ההצבעה תהיה בשעה 10:00.

הדיון בחוק משאל עם יתחיל ביום רביעי לאחר סדר היום הרגיל של יום ד', שיכלול שאילתות, חקיקה פרטית ודברי ראש ממשלת בריטניה. הדיון ימשך עד להצבעה שתתקיים בשעה 2:00 בלילה. הזמן להצבעות הוקצב לשעתיים בכל הצעה ומספר ההצעות השמיות הוגבל ל-4. הדיון בכל שלושת החוקים צפוי להיות סוער, אולם ההערכה היא שבסופו של דבר שלושתם יעברו עוד השבוע.