גפני: הנטל הוא מוסדות הציונות הדתית וההתנחלויות

חברי הכנסת של האופוזיציה המחרימים את המליאה תוקפים את הקואליציה בדיון אלטרנטיבי באולם נגב.

ח"כ אריה דרעי אמר כי "מי שרצה את חוק משאל עם על מנת שיהיה לו כיסוי להישאר בממשלה גם בזמן משא ומתן מדיני, שיבין שהתוצאה במשאל עם אחרי הבגידה, אחרי שהם מכרו את הציבור החרדי כדי להשיג את המטרות שלהם, שידעו שאת הציבור החרדי הם לא יקבלו במשאל עם כמובן מאליו, אולי אפילו ההיפך".

ח"כ משה גפני תקף ואמר, "אומרים שיהיה שוויון בנטל. מה הנטל? הנטל זה המוסדות של הציונות הדתית, הנטל זה ההתנחלויות המבודדות, זה הנטל. אני לא זוכר הרבה זמן כתבות כאלו בעיתון "יתד נאמן" שהוא אמנם עצמאי אבל מזוהה עם דגל התורה".

ח"כ יצחק הרצוג הבהיר את המהלכים האחרונים ואמר, "אזרחים שואלים אותי ביממה האחרונה אם זה לא משהו ילדותי. זה ממשל לא ילדותי. עובדה שאזרחי ישראל מתחילים גם להפנים ולשמוע שיש מהלכים כאן שחוצים את הקווים האדומים הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו עוסקים כאן בציפור הנפש של הדמוקרטיה".

ח"כ יעקב ליצמן אמר, "משקרים אותנו כל הזמן. ראש הממשלה ששלח אלינו שליחים להבטיח שלא יהיו סנקציות פליליות שיקר. עכשיו גם בדמוקרטיה. ראש הממשלה מתפאר כל הזמן כל כך שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. לא בטוח שזה נכון. בכנסות הקודמות כל מי שהתפאר בכך שיש לו 15 מנדטים, כמו למשל אביו של לפיד, בן לילה נמחק. בדרך כלל השברים האלה עוברים בירושה. אני בטוח שהסוף שלו יהיה כמו הסוף של הלפיד הראשון".

ח"כ איברהים צרצור אמר, "ברוך ה' שהגיענו וקיימנו לרגע כזה שבו חברי כנסת יהודים וערבים יושבים יחד ומוכנים יחד לזלול מאותם מפירות עבשים שמאכילה אותם ממשלת ישראל".

ח"כ אריאל אטיאס ציין "כמעט מחצית מחברי הכנסת נעדרים מהמליאה על מנת להעביר את המסר הבא. אנחנו אמנם מיעוט בבניין הזה אבל אנחנו רוצים לשמור על הזכויות שלנו".