המועמד לראשות העיר בית שמש, אלי כהן, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה פירט את היערכות המחנה הציוני לקראת הבחירות שתיערכנה מחר.

במטה הציוני ציינו כי תוצאות הבחירות הקודמות נפסלו מחמת זיופים, והבהירו כי הפעם ישנה היערכות רחבה למנוע הישנות מקרים שכאלה. כמו כן, ישנן בעיות ייחודיות לבחירות חוזרות, כמו למשל הצבעת חיילים. חיילי צה"ל לא יכולים הפעם להצביע במעטפה כפולה בבסיסים, אלא יצטרכו להגיע פיזית לקלפיות בבית שמש.

אלי כהן אמר במסיבת העיתונאים "צריך לזכור למה אנחנו כאן - היה כאן בעיר תקדים של ניסיון של מיעוט להשתלט על הרוב, ולכן בהחלטת בית המשפט אנו נמצאים כעת בבחירות חוזרות. הרוב בבית שמש אינו חרדי, וזה צריך לבוא לידי ביטוי בקלפי. אנו צריכים להתאחד על מנת שבית שמש תהיה עיר מכילה המכבדת כל אחד. כולם יהיו שווים, ילד חרדי הלומד כעת בקרוון, וילד חילוני שרוצה תרבות. כעת, זו אחריות של כולנו להגיע ולהביא אנשים, כדי לקיים את הדמוקרטיה בבית שמש".

במטה הציוני חשפו את ההיערכות לניסיונות זיוף של הבחירות, "שיטות הזיוף נותחו, ומשקיפים תודרכו והוכשרו. בבית שמש ישנם כמה אלפי תושבים הנמנים עם חוגי הקנאים של העדה החרדית, אשר אינם מצביעים כלל בבחירות. יש המנסים לנצל את מאגר הקולות הזה, כדי לנסות להצביע בשמם. היו מתחזים שהגיו עם תעודות זהות של אלה שלא מצביעים, או שבקלפי עצמו מנצלים רגע של היסח הדעת של המשקיפים ומשלשלים מעטה ופשוט מוחקים מהרשימה אנשים שלא הגיעו".

עוד צויין כי במטה נערכים לכל התרחישים, ודואגים שכל הקלפיות יאויישו בשני משקיפים לפחות עם רשימות מלאות של אלה שלא מצביעים. עורכי דין יתנו מענה לכל פניה בזמן אמת, וכל חשד יבדק. בתיאום עם המשטרה, מאות שוטרים יפרסו ביום הבחירות בין הקלפיות השונות, וימנעו כל הפרת סדר".

בתוך כך בקהילות הקנאים בבית שמש לא עומדים מנגד, ופועלים לשכנע את בני קהילותיהם להיות נאמנים לדרכם ולא להשתתף בבחירות. אלפים מקהילות הקנאים חתמו על הצהרה מפורשת שאין בכוונתם להצביע, ורשימה זו תועבר למשטרה כפי בקשתה.