הסטוריה. ח"כ ליפמן
הסטוריה. ח"כ ליפמןפלאש 90

השדולה לשילוב חרדים בשוק העבודה התכנסה היום (שני) בכנסת לדיון בפיתוח הזדמנויות התעסוקה העומדות בפי הקהל החרדי ביציאה לשוק העבודה.

בדיון השתתפו שר האוצר יאיר לפיד, שר המדע יעקב פרי, שר האנרגיה סילבן שלום וסגן שר האוצר מיקי לוי. בנוסף השתתפו גם חברי הכנסת עפר שלח, דוד צור, עליזה לביא, קארין אלהרר, בועז טופורובסקי, רינה פרנקל, עליזה לביא, יפעת קריב ויואל רזבוזוב.

השדולה לשילוב חרדים בשוק העבודה הוקמה על ידי ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) במטרה להביא לשינוי בשטח בכל הקשור להשתלבות חרדים בתעסוקה. בחודשים האחרונים נפגש ח"כ ליפמן עם עשרות גופים, מעסיקים, מרכזי תעסוקה, מחפשי עבודה חרדים וכו', על מנת להבין טוב יותר את הבעיות והאתגרים הניצבים בפני הקהילה החרדית, במטרה לייצר חיבורים ופתרונות שיגבירו את שילוב החרדים בשוק העבודה.

בדיון היום השתתפו גם ארגונים הפועלים בתחום וביניהם הג'וינט, קמ"ח, מפת"ח (מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים), וארגונים נוספים, צוות אתר חיפוש העבודה אולגו'בס הציג אתר חדש ומותאם לציבור החרדי שהוקם במסגרת שיתופי הפעולה המיועד לחברה החרדית ושכולל כבר היום 1000 משרות המתאימות לחרדים.

יו"ר השדולה ח"כ ליפמן אמר כי "שילוב חרדים בשוק העבודה הוא צו השעה. אני מאוד גאה בתוצאה המשותפת בין כלל הגורמים. עם אישור חוק השוויון בנטל יצטרפו אלפי חרדים למעגל העבודה. אנחנו יודעים שניתן לשלב בין תורה, עבודה ושרות. השתלבות חרדים בשוק העבודה תיטיב עם לומדי התורה, הכלכלה והחברה הישראלית".

שר האוצר יאיר לפיד אמר כי "תפקידנו כמדינה לסייע לחרדים להשתלב בשוק העבודה. גם מפני שזה הדבר הצודק והנכון, וגם מפני שמעמד הביניים הישראלי כבר לא יכול – וגם אינו צריך – לשלם את חשבונותיהם. זו הסיבה שהגברת ההשתתפות של הציבור החרדי בשוק העבודה הישראלי היא יעד מרכזי של הממשלה הזו. אנחנו פועלים כדי להרחיב את מעגל המשרות והכלים שיסייעו לציבור החרדי להשתלב בשוק העבודה הישראלי, ונעודד כל יוזמה שמסייעת למאמץ הזה. כי השתלבות הציבור החרדי בשוק העבודה היא צעד מרכזי בהשתלבות הציבור החרדי בחברה הישראלית. יש בה כדי להביא תרומה משמעותית למשק ולהגביר את הצמיחה, אבל חשוב מכך – זה יהפוך אותנו לחלק מדבר אחד, מחברה ישראלית אחת, ממדינה שבה יש באמת דבר כזה ערבות הדדית".

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר ועדת פרי לגיבוש הצעת החוק לשוויון בנטל, יעקב פרי, אמר בדיון כי "שילוב החרדים בשוק העבודה הוא חלק אינטגרלי ומשלים לחוק השוויון בנטל. החוק שהבאנו יאפשר לעשרות חרדים לצאת לשוק העבודה באופן מיידי. אני מאמין שהתרומה של הקהילה החרדית לשוק העבודה ולכלכלת ישראל יכול לשנות את פני הכלכלה. שילוב החרדים בצבא ובכלכלה יפתח פרק חדש בחברה הישראלית ויביא ליותר שוויון ולחברה אחידה יותר, שנושאת בחובות וזכויות שווים. ביום רביעי הקרוב אנחנו מתחילים בתקופה החדשה הזו. שילוב החרדים מצריך מאמצים משני הצדדים  ואני קורא מכאן לכולם לקחת חלק במשימה הזו".

בניהו יום טוב, חרדי הפעיל בתחום שילוב חרדים בתעסוקה אמר כי "למרות האיומים הרבים שקיבלתי והאזהרות שלא להגיע לשדולה הזו, אני מאמין שזה חשוב שגם הקול של חרדים כמוני, שלדעתי הם הרוב, יישמע. כחרדי שלמד בישיבות אבל גם שירת בצבא אני אומר שזה לא סוד שהציבור החרדי עובר תהליך מבורך של השתלבות בשוק העבודה, ושמענו את זה גם בנאום של שר האוצר בפני סטודנטים חרדים בקריית אונו. אם זאת עדיין יש אפליה מסוימת, ועל כן פעילות השדולה הזו מבורכת כמו גם האתר החדש".