הרב פוירשטיין עונה

הרב רפי פויירשטיין, מראשי ארגון רבני צהר, עומד מאחורי הביקורת על השתתפות הרב שמואל אליהו בעצרת החרדים ומתנצל על השימוש בביטוי "בגידה".

"חשוב לי לומר שלא התכוונתי לפגוע ברב שמואל אליהו", אמר הרב פויירשטיין בראיון לערוץ 7. "הרב אליהו עלה לפני לשידור ואני נשאלתי על דבריו. יכול להיות שהמילה 'בגידה' היא מילה חריפה מידי ובמחשבה נוספת הייתי מעדן אותה יותר. חשוב לומר שלא דיברתי לגופו של איש אלא לגופו של מעשה".

הרב פויירשטיין אינו חוזר בו מהטענה המרכזית שהשתתפות בעצרת מנוגדת לרוחה של הציונות הדתית. "אני לא חוזר בי מהאמירה שאדם שמגדיר את עצמו כציוני דתי לא יכול להיות בעצרת שפוגעת בעיקרון אולי הכי יסודי... השותפות במלחמת המצווה שנכפתה עלינו כאן על ידי הצר העומד עלינו ושאנחנו מחויבים בה. נדמה לי שזה אולי הנקודה הכי מהותית למה שנקרא 'ציונות דתית', זה עקרון היסוד".

"המילה בגידה אולי חריפה מידי אבל אני בוודאי לא חוזר בי שמעשה זה אינו ציוני דתי, לא שאדם שהיה שם אינו ציוני דתי אלא המעשה הזה של שותפות בעצרת שכל כולה תפילה נגד השירות בצבא, נגד המדינה, שתופסת אותה כמדינת שמד שעוקרת תורה, זה מעשה אנטי ציוני דתי".

לדבריו מול מאות אלפי החרדים שישתתפו בעצרת היה קומץ קטן של רבנים מהמגזר הדתי-לאומי. הרב פויירשטיין מזכיר כי העצרת התקיימה סמוך לשכונת קרית משה ועשרות הסרוגים המתגוררים בה לא הגיעו לעצרת. "הציונות הדתית הצביעה ברגלים. הציונות הדתית לא היתה בעצרת הזו כי היא הבינה שהיא סותרת את הליבה שלה.

"טוב יעשו הרבנים שקראו להגיע לעצרת אם יעשו חשבון נפש וישאלו את עצמם מה המשמעות של המנהיגות שלהם בסיטואציה הזו כשהציבור שלהם מצביע ברגלים ואומר 'אני לא בא'".

הרב פויירשטיין מתייחס לפרקי התהילים שנאמרו בעצרת, "'משכיל לדוד בהיותו במערה תפילה'... פרקי תהילים שנאמרים בעת מלחמה. למה בעצרת הנכבדה הזו לא היה פרק תהילים אחד לשלמותם של חיילי צה"ל?".