קורס הבלניות הראשון
קורס הבלניות הראשוןצילום: מאיר ברכיה

במועצה הדתית שומרון נפתח אתמול (רביעי) לראשונה קורס מקצועי מטעם המשרד לשרותי דת, בשיתוף מכון "מגיד" ומדרשת "נשמת", המדריך את הבלניות בעבודתן.

מטרת הקורס לשפר באופן משמעותי את חווית הטבילה לציבור הטובלות. ההכשרה היא אקדמית בחסות מדרשת "נשמת". הקורס הראשון נפתח כאמור בשומרון במסגרת של פיילוט. הקורס השני יפתח בתל אביב.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, בירך את המשתתפות ואמר, כי "זו הפעם הראשונה בה בלניות מוכשרות בתחומים של קשר בין אישי, פיזיולוגיה, זיהוי פגיעות מסוגים שונים. חשוב מאוד שלבלניות יהיה ידע כללי רחב בתחומים שונים שיכול לסייע להן למלא את תפקידן טוב יותר ובכך תאפשרנה לטובלות חוויית טבילה נעימה ומקרבת. אני מאמין שהכשרה היא המפתח לשירותי דת טובים יותר. אני מאחל לכלל הבלניות הצלחה".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט ציין, כי "מאז תחילת הקדנציה הצבנו לעצמנו יעד להפוך את שירותי הדת לידידותיים ומאירי פנים. הקורס לבלניות כמו גם ההכשרה שהחלה בשבוע שעבר למקצועות הקבורה באוניברסיטת אריאל הם חלק חשוב ומשמעותי בשיפור שירותי הדת בישראל".

אבי חליבה, סמנכ“ל משאבי אנוש של המשרד לשירותי דת, הוסיף כי "אנו רואים ערך רב בקידום ההון האנושי במועצות הדתיות אשר מספק במסירות שירותי דת ברחבי הארץ. אנו שמחים להתחיל את תוכנית ההכשרה לבלניות במועצה הדתית בשומרון ובקרוב יפתחו קורסים נוספים עד להכשרת כלל הבלניות במועצות הדתיות".

ראש המועצה הדתית שומרון, משה כהן, בירך את המשתתפות ואמר, כי "האוכלוסייה בשומרון מגוונת ביותר. ובניגוד למה שנהוג לחשוב רובה חילונית, לכן הצורך בקורס כזה ברור מאליו ואני שמח על כך שהשומרון נבחר להיות הראשון לקיים את הקורס".

תחיה נענה, בלנית בישוב מעורב בשומרון המשתתפת בקורס, ציינה כי יש לו חשיבות רבה בעיניה: "הקורס הזה הוא לא פחות מחיוני לבלניות, ואני שמחה שהמשרד לשירותי דת והמועצה הדתית שומרון הרימו את הכפפה. יש הרבה מקרים בהם בלנית זקוקה ליד מכוונת. בסופו של דבר אנחנו נפגשות עם נשים ברגע מאוד רגיש מבחינתן, עבור אחדות אפילו רגע קשה, היו מקרים בהם נפגשתי בנשים שחוות קשיים בזוגיות או אפילו נשים שיש להן פחד ממים, והדרכה עבור רגעים כאלו הייתה עוזרת לי מאוד".

עוד היא ציינה כי היא מודעת לרגישות של טובלת חילונית ואמרה: "אני שמחה לשמוע מאנשי מקצוע על הצרכים והחששות שמלווים טובלת חילונית במקווה בכדי לשפר את החוויה שלהן".