השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס בדף הפייסבוק שלו לאירועים בדרום, וקרא "להשליט סדר בעזה ולהחזיר את הביטחון לתושבי ישראל".

ליברמן הזכיר, כי "ב-15 לאוגוסט 2005 ביצעה ישראל את תכנית ההתנתקות וב-22 לספטמבר 2005 עזבה ישראל את עזה סופית. מדינת ישראל עשתה זאת מתוך תקווה כי המהלך יביא לשקט, לרגיעה ולשגשוג כלכלי בשני הצדדים".

לדבריו, ההתנתקות מעזה היתה אחד מהמהלכים והאירועים הקשים והכואבים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. היא גרמה לקרע פנימי בחברה הישראלית ולטראומה קשה ל-8,600 המפונים שחלקם לא התגברו עליה עד היום וסובלים מבעיות של דיור, תעסוקה ובעיות אחרות".

"אלו שהובילו את תכנית ההתנתקות, ובראשם ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, הבטיחו פירות משובחים שבהם תזכה ישראל מבחינה מדינית-בינלאומית ומבחינה ביטחונית והבטיחו באותה נשימה כי אם תהיה אפילו ירייה אחת מרצועת עזה לעבר ישראל צה"ל יחזור לעזה ויכה בה בכל הכוח", מציין ליברמן.

"מאז הפכה עזה לממלכת טרור שהביאה לעשרות הרוגים ופצועים ישראלים. בשנים הללו גם פיתח החמאס יכולת לייצר טילים 8 אינץ' שמגיעים עד לפאתי תל-אביב. מאות טילים כאלו כבר הצטברו בעזה ובעוד כשנה יהיו שם כבר אלפים", הוסיף ליברמן.

ליברמן התייחס לניסיונות קודמים של ישראל לשנות את המצב בדרום, "בשנים האחרונות יזמה מדינת ישראל שני מבצעים של צה"ל להפסקת המציאות העגומה הזו: 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן'. בשני המקרים הביאו המבצעים לשקט מדומה שארך כמה חודשים בלבד ונוצל ע"י ארגוני הטרור בעזה לבניין הכוח, להברחת נשק מתוחכם לתוך עזה, לייצור נשק ולהקמת עוד ועוד גדודי מחבלים".

"נוכחנו לדעת, אם כן, שבאמצעים מוגבלים ובשלט רחוק לא ניתן לטפל בבעיית הטרור מעזה. המחבלים מנצלים את מחויבותנו לערכים הומאניים והם מאכסנים ומייצרים את הטילים בתוך מסגדים, גני ילדים, בתי ספר, מרפאות ודירות קרקע בבניינים רבי קומות וגם יורים אותם משם", קובע ליברמן.

לאור כל זאת מדגיש שר החוץ, כי "הפתרון היחידי למצב זה של מעגל טרור בלתי-נפסק הוא כיבוש מחדש של עזה וניקוי האורוות שם. גם מבחינה גיאו-פוליטית המציאות הנוכחית היא האופטימלית לעשות זאת: בשבוע שעבר הוציאה מצרים את ארגון החמאס אל מחוץ לחוק וסגרה את מנהרות ההברחה ויש לה עניין, לא פחות מישראל, להשליט סדר ברצועה על מנת להפסיק את המצב שבו עזה משמשת כבסיס אספקה של נשק וטרור לחצי האי סיני ומקלט לטרוריסטים שפועלים שם".

"לאחר סיום ניקוי אורוות הטרור והטרוריסטים בעזה נֶעָרֵך עם מצרים ובחשיבה בינלאומית להסדר שיאפשר חיים נורמליים הן לתושבי הדרום והן לתושבים בעזה", הוסיף שר החוץ, "לכן, אין לישראל ברירה, עלינו להשליט סדר בעזה ולהחזיר את הביטחון לתושבי ישראל".