הבית היהודי
הבית היהודיצילום: פלאש 90

יו"ר קרן קהילות, הרב ד"ר דניאל טרופר, ששימש כיו"ר ועדת הפריימריז של הבית היהודי, מתקשה להבין את ההתנגדות של ח"כ יוני שטבון לחוק הגיוס, טוען כי תמיכת המפלגה בחוק תועיל בבחירות הקרובות ומותח ביקורת על התקפות הח"כים החרדים.

"מצד אחד צריך להעריך אדם שיש לו עקרונות ומוכן לשלם את המחיר, אבל אני מרגיש שיש כאן משהו תמוה, הרי הוא בכל זאת חלק ממפלגה, והסיעה החליטה ביחד שמצביעים, אם הוא לא הלך איתם הוא צריך לשלם את המחיר", אומר הרב טרופר.

לדבריו, "שטבון הוא אדם צעיר שאולי עדיין לא מבין בפוליטיקה, אבל הפוליטיקה היא חלק ממשחק פשרות, זה לא עולם הישיבות", מסביר הרב בשיחה עם ערוץ 7.

הרב טרופר מדגיש כי ההתקפות של חברי הכנסת החרדים נגד הציונות הדתית, על רקע חוק הגיוס, הן תמוהות ביותר. "הבית היהודי ראויים לשבח, הם הקלו על הקושי של החרדים. לעומת ועדת פרי, ועדת שקד הצליחה להמתיק את הגלולה. הבית היהודי עשו צעד גדול לטובת עם ישראל שיחזק את החרדים".

הרב טרופר לא מתכחש לעובדה שייתכן שיהיו חלקים בציבור החרדי-לאומי שלא יצביעו שוב לבית היהודי, אך משוכנע עם זאת כי מאגר הקולות יגדל. "הם יקבלו הרבה מאנשים אחרים. החרד"לים צריכים להבין שחינוכית, רוחנית וחברתית הם קבוצה עוצמתית, אך מספרית הם לא במקום חזק. אם החרד"לים היו קוראים את החוק עד הסוף, ומבינים שפוליטיקה זה אמנות הפשרה, הם היו מקבלים את זה ומבינים את זה".