אסלאם מסגד שייח' מוסלמים
אסלאם מסגד שייח' מוסלמיםצילום: פלאש 90

עלון השבת "יש"ע שלנו", אותו מפיצה מועצת יש"ע בבתי הכנסת, מגיש השבת לקוראיו דבר תורה מפי דמות רוחנית מעניינת במיוחד.

מי שכתב את המאמר המרכזי שיפורסם בעלון הוא לא אחר מאשר השייח' אחמד אל-דוען, בן שבט אל דוען הירדני.

זהות הכותב היא אמיתית ואולי מפתיעה אולם תוכן הדברים מפתיע לא פחות. "ישנם חוגים באיסלאם, הטוענים שהקוראן מבקש לבטל את התורה והתנ"ך. אין אמת בדבריהם. כיוון התפילה של בני העם המוסלמי הוא למכה, והכיוון של תפילת היהודים הוא לירושלים – ויש לכך משמעות של ממש, משום שהדבר נכתב במפורש בקוראן", כתב השייח אל דוען.

"הא-ל בחר לקרוא לשטח האדמה הזה 'ארץ הקודש' ולא 'פלסטין'. גם בקוראן לא מוזכר כלל המונח 'פלסטין'. עפ"י אמונתנו, הא-ל הבטיח את ארץ הקודש לבני ישראל, והם היורשים הרשמיים והבלעדיים של אדמה זו. אשר על כן, מלחמתם של המוסלמים והערבים ביהודים חייבת להיפסק, ויש להניח ליהודים להמשיך ולהתגורר בשלום על אדמתם".

הבחירה המפתיעה במי שכתב את המאמר, מגיעה לכבוד עלון בעל פנים הומוריסטיות שמוציאה מועצת יש"ע לרגל פורים ובנוסף אליו, העלון של השבת הקרובה מפתיע בעוד מגוון עניינים נוספים: את המדור העוסק במוצרים מיהודה ושומרון הקדישו עורכי העלון לבירה "טייבה", המיוצרת בעיירה הפלסטינית טייבה הסמוכה לרמאללה. כמו כן, מדור "מה קורה" המסכם בדרך כלל מהנעשה בהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון - מעדכן השבוע דווקא מהמתרחש אצל השכנים הערביים ברמאללה, שכם ועזה.

את החלק הפרסומי הקדישו במועצת יש"ע לקבוצת רכישה של מתנחלים שמתארגנת לכאורה לקניית דירות בעיר הפלסטינית החדשה רוואבי. מספר הטלפון שאליו נשלחו הקוראים המעוניינים להצטרף לקבוצה נכתב בשפה הערבית אך לצידו נכתב "לפרטים: עיתון הארץ".

יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע אמר כי "מחג הפורים אנו לומדים שאפשר להעביר מסרים גם דרך הומור. במשך השנה אנו מעבירים בעלון את האווירה בהתיישבות, הפעם בחרנו להביא את האווירה בצד השני, וגם היא להפתעתנו תומכת בהתיישבות ובמדינת ישראל. אז כל מי שרוצה לדעת מה חושב השייח' מירדן או מה קורה אצל השכנים בכפר הסמוך, מומלץ השבת להגיע ראשון לבית הכנסת ולחטוף את עלון יש"ע שלנו".