קריאת מגילה בקבר יהושע בן נון. הבוקר
קריאת מגילה בקבר יהושע בן נון. הבוקרצילום: דוידי בן ציון

עשרות תושבים מהשומרון התכנסו הבוקר (ראשון) עם שחר בציון קבר יהושע בן נון בכפר כיף אל-חארס הסמוך לאריאל, לקריאת מגילה ייחודית ומרגשת.

בקריאה השתתפו בין היתר גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון וקציני צה"ל מחטיבת אפרים ובראשם סא"ל מקי סיבוני קצין הגמ"ר של אוגדת איו"ש ורס"ן שמעון שטרית קצין הגמ"ר של חטיבת אפרים.

המשתתפים התפללו תפילת שחרית של פורים, קראו במגילת אסתר וסיימו בטעימת פורים קלה בחצר מבנה הציון.

ראש המועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה, אמר למתפללים: "דווקא בחג בפורים, חג של ניצחון על אויבינו נגד כל הסיכויים, בחרנו להגיע לכאן לקבר יהושע בן נון, שנלחם בעמלק גם הוא נגד כל הסיכויים. ומכאן גם אנחנו יכולים לזכור ולהזכיר לעצמנו את האמונה הגדולה שהייתה במנהיגים הגדולים של עם ישראל מאז ומתמיד בצדקת הדרך: אסתר המלכה, יהושע בן נון, אמונה שבסופו של דבר הביאה לעם ישראל את הניצחון, תוך אמונה בקב"ה. גם היום עלינו לחזק את המנהיגים שלנו להאמין בצדקת הדרך, נגד כל הסיכויים, למען עם ישראל ולמען הדורות הבאים".

בסיום התפילה הודה מסיקה לקציני וחיילי חטיבת אפרים לסא"ל סיבוני ולרס"ן שטרית שהובילו את המתפללים, ואמר כי הוא משוכנע שבזכות הכוחות שהן החיילים והן האזרחים שואבים מביקור וקריאת מגילה אצל יהושע בן נון יתחזק צה"ל ויצליח ביתר שאת במשימותיו.

(צילום: דוידי בן ציון)