מטוס מלזי. ארכיון
מטוס מלזי. ארכיוןרויטרס

עשרה ימים לאחר היעלמותו של המטוס המלזי, סימני השאלה רק הולכים ומתרבים, והדיווחים השונים רק מעמיקים את התעלומה.

ב"אינדיפנדנט" דווח, כי הרשויות במלזיה דרשו לאחרונה אישור דיפלומטי לחקור אפשרות לפיה המטוס הנעלם נחת בבסיסים שבשליטת הטליבאן בגבול אפגניסטן או בצפון מערב פקיסטן.

אתר חדשות מלזי טוען, כי המטוס שנעלם עשה שימוש בטכניקת טיסה נמוכה, שנועדה במקורה להתחמקות ממטוסי אויב, וכך חמק ממסכי המכ"ם.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר כי נפתחה חקירה גם בעניינו של מהנדס טיסה בן 29, שהיה על המטוס. המהנדס מוהד קאהירול אמרי סלמאט, כתב ברשת חברתית כי הוא עובד בשביל חברת תעופה פרטית.

הדיווחים האלו מצטרפים לשורה של דיווחים אתמול (ראשון), שגם הם ניסו לתת כיוון לפתרון התעלומה אך רק העמיקו אותה.

העיתון "דיילי מייל" טען, כי בשעות שקדמו להיעלמות היה הטייס זהארי אחמד שאה נסער במיוחד, בשל נסיבות משפחתיות ואישיות.

אתר החדשות WNYC Data News הציג ניתוח המבוסס על נתוני הלוויין האחרונים של המטוס ולפיהם ישנם לא פחות מ-634 מסלולי נחיתה אפשריים שונים שבהם יכול היה המטוס לנחות באזור שבו ככל הנראה נמצא - החל מאוסטרליה, דרך המלדיביים ועד פקיסטן.

ה"טלגרף" הבריטי חשף הבוקר את עדותו של טרוריסט בריטי, פעיל אל-קאעידה, שהודה לפני כשבוע כי מסר לארבעה או חמישה גברים מלזים פצצה להטמין בנעליים, במהלך מחנה לאימון טרוריסטים באפגניסטן. "הם היו מוכנים לבצע פעולת חטיפה דומה ל-11/9", טען אחד המחבלים.