גיא חבר
גיא חברצילום מתוך אתר גיא חבר

אסיר עולם מסר לאחרונה לפרקליטות כי יש לו מידע בנוגע לחייל גיא חבר. כך הותר היום (שני) לפרסום.

מדובר באסיר מוטי משה, שבעבר טען כי יש לו מידע בנוגע לחייל מג'די חלבי - מידע שהתברר כלא אמין.

מהפרקליטות נמסר כי "נוכח מחויבותה של המדינה לאיתור נעדרי צה"ל והשבתם, בחודשים האחרונים קוימו מגעים ראשוניים בין המדינה לבין באי כוחו של האסיר, במטרה לבחון את טיב המידע שלטענתו מצוי בידיו".

בפרקליטות ציינו כי "מגעים אלו לא הבשילו לכדי דיון ענייני, בשל טעמים הנעוצים הן באסיר עצמו והן בטיב המידע".

גורם בפרקליטות אמר לערוץ 7 כי מאחר שמדובר בחייל, לא לוקחים סיכונים ולמרות הספק באמינות המידע, עושות הרשויות מאמצים לבדוק את המידע.

לפני כשלושה חודשים החליטה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, לחדש את החיפושים באזורים בהם נראה החייל גיא חבר ביום העדרו.

בצה"ל הסבירו כי ההחלטה באה מתוך תקווה לגלות ממצאים חדשים שיאירו אור על המקרה, "על מנת להביא לפתרון מקרה היעדרותו של החייל ועל מנת לגלות מה עלה בגורלו".

"לצה"ל חובה ערכית ומוסרית להחזיר כל נעדר צה"ל לחיק משפחתו", נכתב בהודעה, "במהלך השנים נעשו מאמצים רבים לאתר את החייל הנעדר גיא חבר. מאמצים אלו נמשכים גם היום ומתרכזים הן בעניין החקירה, בחיפושים ובסריקות והן במישור המודיעיני".

החייל גיא חבר נעדר מאז 17 אוגוסט 1997. נראה לאחרונה ברמת הגולן סמוך לגבול הסורי לבוש מדים מצויד בנשקו האישי, דיסקית ותעודת שבוי. לאחר שהחיפושים באזור לא העלו דבר החלה פעילות דיפלומטית מחוץ למדינת ישראל לסייע בהשגת מידע אודות הימצאו של גיא בסוריה.

בפברואר 2007 הודיע ארגון סורי שתמורת החייל השבוי גיא הוא רוצה את האסירים הדרוזים הכלואים בישראל. בחודש יולי 2009 פתחה ישראל בפעילות דיפלומטית אינטנסיבית במגמה לברר כל מידע שיש לסורים בקשר לגיא. תשובתו של הנשיא הסורי הייתה שיבדוק העניין.