דואר ישראל
דואר ישראלצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 תוקף שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר, את התנהלותו של חיים אלמוזנינו, מנכ"ל הדואר, כמי שאחראי למשבר החריף שבו נמצאת החברה.

הבוקר הגיעו אל סמוך לביתו של אלמוזנינו עשרות מעובדי דואר ישראל וקיימו במקום משמרת מחאה כשהם נושאים שלטים ועליהם נכתב: "חיים אלמוזנינו לך, הרסת את הדואר!" ו"חייבים להציל את הדואר".

המחאה היא המשך ישיר למפגן המחאה שקיימו העובדים בשבוע שעבר ופרג'ון מדגיש כי המחאות יימשכו כאשר כל הקלפים וכל האמצעים על השולחן, כולל השבתות ועיצומים. לדבריו אמנם עד כה עובדי דואר ישראל לא היו חלק מהכותרות השליליות ברוח של השבתה וכיוצא באלה, אך כעת הם בתחושת מאבק על הפרנסה ויפעלו בהתאם.

פרג'ון מדגיש כי 130 העובדים שבכוונת הנהלת הדואר לפטר הם רק הקדימון שכן לדבריו בכוונת אלמוזנינו לפטר כאלפיים עובדים. לטעמו של פרג'ון על המנכ"ל לקחת אחריות אישית לכישלונות ולמשבר כמי שניהל את החברה בשלוש השנים האחרונות ולדבריו לא הביא לתוספות עבודה, לפרויקטים, לרענון שורות ולפעילות מחודשת במוסד.

פרג'ון מחריף את דבריו וקובע כי במשך שלוש שנות תפקודו, האשים המנכ"ל את כול סובביו במצב, וכעת הוא מודיע שקיימת אבטלה סמויה ובכך מוסיף ומאשים גם את העובדים עצמם ומודיע כי בנובמבר לא תהיינה משכורות לעובדים.

פרג'ון קורא לשר האוצר לחבור להכרזתו של שר התקשורת שהודיע שיכנס לעובי הקורה כדי למצוא פתרון. כשנשאל כיצד היה הוא עצמו פותר את המצוקה אליה נקלע הדואר הוא משיב בקצרה "קטונתי. בגלל זה אני לא מנכ"ל", אולם עם זאת הוא מוסיף ואומר כי לא ניתן להנהיג גוף המפעיל 7,000 עובדים מהקומה התשיעית ובשלט רחוק אלא יש לרדת אל העובדים, להביא פרויקטים חדשים ולהזרים דם חדש במנגנון כולו, כהגדרתו.