בהופעה
בהופעהיאיר בן טוב

שני תלמידים בישיבת פרחי אהרון בקרית שמואל שבחיפה, ביקשו מההנהלה לפתוח חדר מוזיקה בישיבה.

התגובה שהם קיבלו היתה מפתיעה במיוחד, בהנהלה נענו להצעה וביקשו משני התלמידים להקים להקה מוזיקאלית, רצינית, שתופיע באירועים של הישיבה ותתאמן באותו החדר.

שני התלמידים צמחו לשישה חברי להקת פאק"ש, שזה ראשי התיבות של הישיבה, והשכונה בחיפה בה נמצאת הישיבה, 'פרחי אהרון קרית שמואל'. על הלהקה הזאת אתם עוד תשמעו.  

"בלהקה שלנו יש שני גיטריסטים, מתופף ושני סולנים, כולנו היינו חברים עוד לפני הקמת הלהקה", מספר יאיר בן טוב, חבר בלהקת פאק"ש. "הלהקה התחילה בשאיפה של שני הגיטריסטים לפתוח חדר מוזיקה ובקשה מצד הישיבה להקים הרכב מוזיקאלי רציני, שמלכתחילה יהיה סיבה לפתוח את החדר ולהשקיע בו כסף. התחלנו לאסוף חברים, שכנענו את אחד ללמוד בס ושני ללמוד תופים, שניהם התקדמו מאוד מהר והיום אנחנו מנגנים ביחד. מה שחיבר בנינו היה האהבה למוזיקה ולנגינה, זה פשוט כיף לנגן כולם ביחד, והחלום הוא כמובן להופיע על במות".

איפה אתם מופיעים היום?

"אין מקום קבוע. אנחנו מופיעים בישיבה כשצריך לעשות שמח, הופענו בשביל מועצת הנוער של קרית מוצקין באירועי ט"ו בשבט וכמה שבועות אחר כך בבית ספר יסודי בעיר. איפה שרוצים אותנו אנחנו באים, רק שיארגנו כמובן רכב לציוד".

איזה שירים אתם שרים?

"אנחנו מנגנים כמה סגנונות, עם יותר דגש על הרוק הישראלי ועל חסידי. אנחנו מתכוונים בקרוב להתפתח לסגנונות נוספים כולל שירים שנכתבים ברגע זה על ידי חברים קרובים ועל ידנו, הלחנים מגוונים ויש אפילו סגנון רוק מזרחי. כמעט בכל יום אנחנו מתאמנים בחדר המוזיקה, תלוי בלימודים ובמבחנים שיש בכל תקופה, אחרי הכל, אנחנו עדין תלמידי תיכון".  

אתם רואים את עצמכם ממשיכים כלהקה גם בעתיד?

"חלק רוצים להמשיך בלהקה גם לאחר התיכון, אבל לכל אחד יש שאיפה שונה ותכנון אחר לעתיד שלו. אני אישית חושב, שאם נמשיך להצליח ולהתפתח, כדאי לחשוב על הכיוון הזה, כי חבל לוותר על דבר כזה. מי שהופענו אצלו היה מרוצה ואנחנו מקבלים תגובות טובות ושבחים".