עדינה בר שלום
עדינה בר שלוםפלאש 90

שר החינוך, הרב שי פירון, הודיע היום (ג') על זכייתם של כלת פרס ישראל וחתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים, על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

הזוכים בפרס הם הרבנית עדינה בר שלום - מייסדת המכללה החרדית ובתו של הרב עובדיה יוסף זצ''ל ואבי נאור - ממקימי עמותת ''אור ירוק'' וחברת ההייטק "אמדוקס".

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי הרבנית בר שלום ראויה לפרס "בשל עשייתה פורצת הדרך לגישור על שסעים ופערים חברתיים וקידום ושילוב בין אורח החיים החרדי לפתיחות חברתית ולהשכלה גבוהה".

"גב' בר שלום באמונתה הובילה למיזמים שבהם בני החברה החרדית רוכשים השכלה לצד לימודי תורה כאמצעי למוביליות חברתית והשתלבות במעגל העבודה. עדינה בר שלום השכילה לנווט במים סוערים על השקפות מנוגדות ומחלוקות עזות ולהעלות תרומה חברתית משמעותית באחר", כתבו חברי הוועדה.

"אבי נאור הוא מהאבות המייסדים של תעשיית ההייטק הישראלי", נכתב בנימוקי הוועדה, "הוא בחר להקדיש את מיטב מרצו וכספו ליוזמות פורצות דרך בתחום המאבק בתאונות הדרכים ובתחום החברה בישראל. אבי נאור הקים ומימן את עמותת 'אור ירוק' שמובילה בהצלחה למאבק יסודי ומעמיק בתאונות הדרכים והיוותה גורם מרכזי בירידה משמעותית מספר ההרוגים בשנה לאורך שנים".

"אבי נאור משקיע במגוון רחב של פעולות חברתיות פורצות דרך ברקב נוער בסיכון ואוכלוסיות מוחלשות. בפעילותו מעמיד סטנדרטים חדשים של מעורבות עמוקה וניהול ברמה הגבוהה ביותר ובכך מהווה מוביל דרך במעורבות חברתית במגזר השלישי".