אברהם ליפשיץ
אברהם ליפשיץששון תירם

ביום חמישי הקרוב ייפתח שבוע החמ"ד המתקיים זו השנה הרביעית במערכת החינוך הציונית דתית.

בראיון לערוץ 7 סיפר ראש מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, כי בשבוע זה "אנחנו מעלים על נס ומחזקים את החינוך הממלכתי הדתי - את התפקיד שלו, המחוייבות שלו, ההישגים והעשייה שלו - בתוכנו פנימה".

שבוע החמ"ד ייפתח בטקס מיוחד ובהצדעה למורים, "זו אמירה חשובה שהעבודה נעשית בשטח ואנחנו צריכים לומר שזה לא המפקחים והמינהל אלא העבודה היומיומית של המחנכים".

בהמשך יתקיים ערב לימוד של אבות ובנים על חייו של הרב חיים דוד הלוי - דמות השנה בה עסק החמ"ד. בנוסף יתקיים יום חסד של חמ"ד, יום קיבוץ גלויות והשבת הקרובה תהיה שבת של תנועות הנוער, "פעם ראשונה - עזרא, אריאל ובני עקיבא יעסקו באותה פעילות".

על המתחים שיש בתקופה זו בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי והשפעתם על מערכת החינוך אמר ליפשיץ כי "צריך לזכור שיהודי קם בבוקר ומקבל על עצמו מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' ומצווה זו היא לכולם - כל העם היהודי".

"יחד עם זה", ציין ליפשיץ, "צריך לזכור שמותר וחשוב לכבד בתוכנו פנימה את העולם הייחודי שלנו - עולם הנובע מתוך תורה אך בהבנה שהתורה משפיעה על החיים ועל המדינה ושצה"ל הוא קודש ועם ישראל התפלל לצבא זה 2,000 שנה ואנחנו נמצאים בתוך זה - מחונכים לאהבה גדולה והבנה שאנחנו חלק מעם ישראל ובתוך זה הייחודיות שלנו".

ראש מינהל החמ"ד ציין כי שבוע החמ"ד משפיע גם על החינוך הכללי, "אני יוצא לראיון עם ערוץ 7 מפגישה עם מנהלות ברמלה. עומדות שתי מנהלות בתי ספר - אחד של החינוך הממלכתי ואחד של החמ"ד והן מספרות על שיתופי פעולה. כל אחד שומר על ייחודו אבל אם אומרת מנהלת בית הספר הממלכתי ששבוע החמ"ד יביא לכינוס של מנהלי בתי הספר ברמלה לחשיבה על מה עם ישראל עובד בצורה משותפת, שיסעו לכותל והפרשת חלה בפעילות משותפת, אז המושג שבוע החמ"ד נמצא במדינת ישראל כולה ואנחנו בתחילת הדרך".

לתכנית המלאה של שבוע החמ"ד לחצו כאן.