משרדי הרבנות הראשית
משרדי הרבנות הראשיתפלאש 90

איגוד 'דרך אמונה' מונה מאות רבנים מהציונות הדתית, דיינים וראשי ישיבות, רבני ערים ופוסקים, מצטרף לרבנים הראשיים בקריאה לעצור את חוק הגיור.

במכתב שנשלח לרבנות הראשית ביקשו היום רבני דרך אמונה מהרבנים הראשיים להביע עמדה ברורה בסוגייה, תוך התחייבות לעמוד לצד הרבנות במאבק זה.

"לא הפוליטיקה תקבע את דרכי הגיור בישראל, אלא השו"ע ביורה דעה, בהובלת הרבנות הראשית שהיא המרא דאתרא של מדינתנו. כבוד הכנסת ידוע וחשוב, כמחוקקת בנושאים כלליים, אך לא כמכריעת הלכות", כותבים רבני דרך אמונה לרבנים הראשיים.

בארגון מזהירים, כי "החוק יוביל לגיורים פיקטיבים ללא קבלת עול תו"מ בידי הגרים, ויש בו משום אונאת גרים אשר יחשבו לתומם שהם יהודים, בעוד הם גויים גמורים. אנו מצווים על אהבת הגר ולא על אונאתו".

"אם חוק זה יתקבל, לא יהיה מנוס ונאלץ לחיות ע"פ ספרי יוחסין, ולא נוכל לתת אמון ברישום הממלכתי. יש בזה פגיעה אנושה במעמד חיינו בארצנו, ובית ישראל יהיה חלילה לשני עמים", מוסיפים בארגון.

הרב ברוך אפרתי, יו"ר דרך אמונה, ציין בהמשך למכתב, כי "חוק הגיור הוא קו אדום, הן מבחינת הפסיקה ההלכתית, הן מבחינת שמירת מקומה וכבודה של הרבנות הראשית. החוק מצטרף למגמה חקיקתית שאינה עולה בקנה אחד עם יהדותה של המדינה. אנו רבני הציונות הדתית עומדים לצד הרבנות הראשית ומחזקים אותה. אנו מבקשים מהמחוקקים לשמור על הנאמנות להלכה ולמוסד הרבנות, בייחוד בנושאים ממלכתיים העומדים בשורש קיומנו הלאומי".

"מאחורי הרבנים הראשיים עומדים רבני ישראל בכלל, ורבני הציונות הדתית בפרט. הרבנות היא המרא דאתרא של מדינתנו, ואנו רואים בה אחראית בלעדית לענייני הגיור ולכל אורח החיים המסורתי בישראל", הוסיף הרב אפרתי.