פטפטת מתגברת.  לבני
פטפטת מתגברת. לבניצילום: פלאש 90

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, דחתה הבוקר (רביעי) את בקשת שרת המשפטים לקבוע כי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית תוכרז כרשות ציבורית לצורך החלת חוק חופש המידע.

החטיבה משמשת בשנים האחרונות כזרוע ביצועית של הממשלה בתחומי בנייה והקמת יישובים ותשתיות בשטחי יהודה ושומרון ובתוך תחומי ישראל הקטנה.

יו"ר מרצ זהבה גלאון, טענה בשבועות האחרונים כי החטיבה הפכה זרוע להזרמת כספים ליהודה ושומרון שמתנהלת באופן לא שקוף, שכן תקציבי החטיבה אינם מאושרים במסגרת תקציב המדינה אלא באמצעות העברות תקציביות כלליות במסגרת ועדת הכספים.

גלאון אמרה, "פניתי לשרה לבני ואמרתי לה, שלא מתקבל על הדעת שהחטיבה אינה חוסה תחת חופש המידע. החטיבה משמשת כזרוע לבנייה בהתנחלויות היא אחת מכמה גופים שחוק חופש המידע לא חל עליהם".

גלאון גייסה את לבני שהעבירה לחברי ועדת חוקה בקשה שיאשרו לה לחתום על סעיף, "אני קובעת כי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית היא רשות ציבורית לעניין החוק".

יו"ר הוועדה העלה את בקשת השרה להצבעה. ברוב של שני חכי"ם (רותם ומועלם-רפאלי) ללא מתנגדים ונמנעים, הוועדה דחתה את בקשת השרה. ח"כ גלאון הגישה בקשה להצבעה חוזרת (רביזיה) הוועדה תדון בבקשתה במועד אחר.