מפגש הרבנים עם הרב יוסף
מפגש הרבנים עם הרב יוסףמשה גלנץ

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, קיים הבוקר (רביעי) בלשכתו פגישה משותפת עם רבנים בכירים מהציונות הדתית לקראת ההצבעה בועדת חוקה של הכנסת בנושא חוק הגיור.

"אנחנו מבטאים את דעתה של היהדות הנאמנה לתורה, דתיים, מסורתיים וחרדים, שהגיור יקבע רק על פי ההלכה, וההלכה במדינת ישראל תיקבע על ידי הרבנות הראשית לישראל בלבד", אמר הרב יוסף במפגש שכלל גם רבנים בכירים מהציונות הדתית בהם הרב ישראל רוזן, הרב שלמה אבינר, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שמעון כהן והרב גדעון פרל.

לדברי הרב יוסף "פוליטיקאים לא יקבעו הלכות גיור ושאר הלכות מדינה אלא הרבנות הראשית לישראל. יש לדחות מיידית כל החלטה על גיור וחס וחלילה שלא ייווצר מצב שינוהלו ספרי יוחסין כי ההצעה העכשווית היא הונאת הגר. באופן חד משמעי כל הגיורים לפי חוק הגיור של שטרן לא יוכרו על ידי הרבנות הראשית".

במהלך המפגש חתמו הרבנים על מסמך משותף שבו הם עומדים מאחורי דבריו של הרב יוסף ושל כלל הדברים שהודגשו במפגש ובראשם ההחלטה כי כל גיור שייעשה ללא אישור הרבנות הראשית לא יוכר וכי חוק הגיור יגרום להונאה קשה של הגרים שיחלו את תהליך הגיור המורכב ושבסופו לא ייחשבו ליהודים. המסמך עצמו מצטרף לקריאה של ארגון רבני דרך אמונה ושל הרב דרוקמן אתמול שתהליכי הגיור על פי מתווה חוק הגיור של אלעזר שטרן לא יוכרו.

החוק, ביוזמת ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), מבקש להרחיב את סמכויות רבני העיר הראשיים כך שיוכלו לגייר, הליך שמבוצע כיום רק על ידי בית הדין של הרבנות הראשית. הוא עלה לדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, וזו הייתה אמורה לאשרו לקריאה שנייה ושלישית.