מהפגנות המחאה לשחרור פולארד
מהפגנות המחאה לשחרור פולארדפלאש 90

באולפנת צביה שדות נגב הוחלט לייסד מסורת חדשה ובה כל שכבה תאמץ לעצמה שם המגלם בתוכו ערכים ותפיסת עולם. השם ילווה את שכבת התלמידות עד לסוף כיתה י"ב, במתכונת השבטים בתנועות הנוער.

את המסורת פתחה האולפנה עם קריאת שמה של שכבה ט' הנוכחית שבחרה לקרוא לעצמה על שמו של יונתן פולארד. על ההחלטה והמשמעויות החינוכיות ערכיות סיפר לערוץ 7 ראש האולפנה, הרב רוני קלינוולד.

על הקשר ארוך השנים בין תלמידות האולפנה לדמותו של יונתן פולארד מספר הרב קלינוולד ומתאר מבצעים מיוחדים שהתקיימו על שמו, כינוסים, שליחת מכתבים אליו ועוד וזאת תוך הדגשת דמותו כמי שתרם רבות לעם ישראל וכעת יש להשיב לו בגדר של הכרת הטוב הבסיסית המתבקשת כערך יהודי.

הרב קלינוולד מספר כי לפני מספר שנים באירוע הצדעה לכבודו של יונתן פולארד, שערכה האולפנה בשיתוף אולפנות נוספות, ובנוכחות רעייתו, אסתר פולארד, שוחחה אסתר עם יונתן בטלפון כשהשיחה מושמעת ברמקולים לכלל משתתפ]י האירוע. פולארד אמר לבנות באותה שיחה טלפונית מתא הכלא כי ככל הנראה הוא עצמו כבר לא יזכה להעמיד צאצאים משל עצמו, ועל כן הוא רואה בבנות ישראל כולן את בנותיו.

האמירה המרגשת הזו הטביעה חותם בקרב תלמידות האולפנה שמצאו בפולארד דמות שיש לחנך ולהתחנך לאורה וכאמור, השבוע, במסגרת אירועי פורים בחרו בנות שכבה ט', לאחר דיונים עצמאיים שלהן, לשאת את שמו ולהיקרא שכבת יונתן.

"אנחנו גאים מאד בעבודה שהבנות בחרו בדמות ערכית וייחודית כדמותו של יונתן פולארד. בחירה שמביאה את הערכים הפנימיים של התלמידות. אנחנו מקווים לראות בשובו של פולארד לארץ ישראל בשמחה וברינה במהרה", דברי הרב קלינוולד.