תוקפים. הבית היהודי
תוקפים. הבית היהודיצילום: פלאש 90

הסתיים המשבר הקואליציוני סביב סירובה של סיעת הבית היהודי לתמוך בחוק הגיור, בנוסח שהוצע על ידי סיעת התנועה וח"כ אלעזר שטרן.

על פי מתווה הפשרה, סיעת הבית היהודי תפסיק את החרם על הקואליציה ותחזור להצביע עם עמדת הממשלה על יתר החוקים שיעלו היום לדיון במליאת הכנסת, ובתמורה יקודם בתחילת מושב הכנסת הבא חוק גיור ממשלתי, אותו ניסח סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן.

במידה ולא ניתן יהיה להגיע לפשרה בין הבית היהודי לתנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שיכריע בין הנוסחים "תוך מחויבות לשמירה על שלמות הקואליציה".

מהבית היהודי נמסר כי "הבאנו לפתרון ששומר גם על הערכים שלנו וגם מונע את המשך המאבקים בקואליציה. כל מערך הגיור לא יטופל באמצעות הכתבות לבית היהודי".

מוקדם יותר היום, עוד טרם הושגה הפשרה, החרימו כל חברי הכנסת של הבית היהודי, למעט השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, את ההצבעה שנערכה על הודעת ראש הממשלה בתום דיון מיוחד בהשתתפותו.

יו"ר המפלגה ושר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר לראש הממשלה נתניהו כי בבית היהודי לא יתנו יד לחוק שיכשיר את מערך הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי, "הבית היהודי יכול להתגמש על סעיפים שונים בחוק אך לא על הסעיף הזה. יש גלולות שלא נבלע".