מסע הסברה. ג'רבי עם רכזי שירות אזרחי
מסע הסברה. ג'רבי עם רכזי שירות אזרחיששון תירם

בצל החששות הכבדים ברחוב החרדי לגבי משמעות החוק לשוויון בנטל, מנהלת השירות האזרחי-לאומי ערכה היום (רביעי) כנס ראשון להיערכות והסברה ליישום החוק החדש.

מטרת הכנס הייתה "לנטרל" התנגדויות בקרב הציבור החרדי לגבי הגיוס לשירות האזרחי, ו"לפזר את הערפל" בכל הנוגע למשמעות המשפטית והאופרטיבית של החוק החדש.

באירוע השתתפו עשרות רכזים ונציגים של מפעילי השירות האזרחי-חרדי מכל רחבי הארץ, אשר הביעו חשש שהחוק החדש יפעל "כבומרנג" כנגד השירות האזרחי, ובסופו של דבר יפגע במתנדבים שכן מעוניינים לשרת. הרכזים העידו כי יש חשיבות רבה שכל המהלכים יעשו בהידברות ובתיאום עם הרבנים והמנהיגים החרדים, הקובעים את הלך הרוח ברחוב החרדי.

מנכ"ל המנהלת, שר-שלום ג'רבי, סקר בפני המתנדבים את מאפייני החוק החדש: הגדלת מספר השעות השבועיות ל-30 שעות למשך שנתיים או 20 שעות שבועיות למשך 3 שנים. בנוסף הוצגו נתונים עדכניים לגבי המסלולים החדשים, פורטו זכויות והטבות של המתנדבים, וכן הוצגו יעדי גיוס: בשנת הגיוס 2013 (מה-1 יולי 2013 ל-30 יוני 2014) - 1,300,  בשנת הגיוס 2014 - 1,500 , בשנת הגיוס 2015 - 1,800 ובשנת הגיוס 2016 - 2,000 מתנדבים חרדים.

"בעקבות החוק החדש שאמור להיכנס לתוקפו בימים הקרובים, כינסנו את הרכזים ואת נציגי הגופים המפעילים על מנת להסביר להם את החוק ואת השינויים שיש בו ממסלול השירות כיום", אמר ג'רבי, "אנו מודעים היטב לתחושת הקשות בציבור החרדי בעקבות החוק החדש, וכחלק מהתמודדות עם הקושי, בתמיכת השר הממונה ח"כ אורי אורבך, הנחתי את כל הרכזים לעשות כל שביכולתם על מנת לגייס מצטרפים רבים ככל האפשר לשירות האזרחי.

"בתקופה הקרובה", סיפר מנכ''ל המנהלת, "אני מתכוון להיפגש עם רבנים ואדמו"רים על מנת להסביר להם את משמעות החוק מבחינת השירות האזרחי, הקובע בין השאר כי יתאפשר שירות אך ורק במקומות שיותאמו לאורח החיים של הצעיר החרדי".