שר הביטחון משה יעלון
שר הביטחון משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נאם הערב (רביעי) בטקס הסמכת לוחמים בקומנדו הימי של חיל הים.

"שייטת 13 משתתפת לאורך השנים באינספור מבצעים ומלחמות בים וביבשה, בקרבות פנים אל פנים או כשלוחמיה חומקים אל היעד ונעלמים כלעומת שבאו, ב'סנפירים שחורים כליל, מטפסים מתוך הים', כפי שכתב יורם טהר-לב"

השר יעלון הזכיר את תפיסת ספינת הנשק קלוס C לפני כשבועיים, על ידי לוחמי הקומנדו. "לפני כשבועיים הביאו חבריכם לידי ביטוי את כל האיכויות הללו, עת השתלטו על אוניית הנשק האיראנית מרחק 1,500 קילומטרים מחופי ישראל. בפעולה שבוצעה באופן מקצועי וחלק, ובשילוב זרועות עם אגף המודיעין, מספן המודיעין של חיל הים, המוסד, לוחמי ספינות הטילים ומטוסי חיל האוויר, טיפסו לוחמי הקומנדו הימי אל האונייה וחשפו תחמושת, פצצות מרגמה ועשרות רקטות שעשו דרכן לרצועת עזה, ועלולות היו להיירות למרכזי אוכלוסייה בישראל.

"בפעילות זו", סיפר יעלון, "הצילו לוחמי השייטת חיי ישראלים רבים, לא פחות מכך, ועל כן מגיעה לכם, מפקדי הקומנדו הימי ולוחמיו, בשם אזרחי ישראל, תודה".

"למרבה הצער זו כנראה אינה הפעם האחרונה בה תידרשו לפעול הרחק מחופי ישראל על מנת לגדוע כוונות זדוניות של מבקשי רעתנו, מדינות וארגונים שאוגרים נשק, ידע ומוטיבציה במטרה לפגוע בישראלים רק משום היותם ישראלים. כך התרחש רק אתמול, עת נפגעו ארבעה לוחמי גדוד 202 של הצנחנים ממטען שהופעל כשהיו בסיור בגבול עם סוריה. לפני שעה קלה ביקרתי אותם בבית החולים רמב"ם, וזה המקום לשגר להם איחולי החלמה, מכולנו" הוסיף שר הביטחון.

יעלון הבהיר כי צה''ל יגיב בעוצמה על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל, "אנו רואים במשטרו הרצחני של בשאר אסד אחראי למתרחש מהשטחים שבשליטתו, ואם ימשיך לשתף פעולה עם ארגוני טרור בניסיון לפגוע בנו, נוסיף לגבות ממנו מחיר כבד באופן שיגרום לו להתחרט על מעשיו. מי שיפעל נגדנו – דמו בראשו. מי שינסה לפגוע בנו – נרדוף אותו לכל מקום עד שנניח עליו את היד", דברי שר הביטחון.