Obama and Putin (archive)
Obama and Putin (archive)Reuters

נשיא רוסיה פוטין חתם היום (שישי) באופן רשמי על סיפוח קרים, זאת לאחר שגם הבית העליון של הפרלמנט הרוסי אישר - פה אחד - את צו הסיפוח לחצי האי.

בכך השלים את הוספת חצי האי לשטחה של רוסיה. פוטין אמר בעת החתימה כי הוא לא מוצא לנכון להגיב לסנקציות של ארצות הברית נגד מדינתו.

בפגישה עם המועצה לביטחון לאומי של ארצו אמר פוטין כי "רוסיה לא תנקוט לפי שעה בצעדי ענישה כנגד האמריקנים".

אמש הטיל ממשל אובמה סנקציות על 20 בכירים רוסים ביניהם גם מנהל הבנק רוסיה המשמש כבנקאי האישי של פוטין.

הבוקר דווח כי ערכה של מניית חברת הגז הגדולה ברוסיה, נובה-טק, צנח בשיעור של 12%, זאת בעקבות עיצומים אמריקניים על בעל החברה, גנאדי טימצ'נקו - אחד מאנשי העסקים העשירים ברוסיה. 

סוכנות דירוג האשראי S&P שינתה את דירוגה של רוסיה מיציב - לשלילי, וכעת הדירוג עומד על רמת BBB. כמו כן, ויזה ומאסטרקארד עצרו ללא התראה מוקדמת כל שירותי העברת כספים ללקוחות בנק רוסיה.

בתוך כך, רוסיה אסרה השבוע את כניסתם של 3 מחוקקים ו-5 אנשי ממשל אמריקנים לשטחה, תגובה על העיצומים שהטילה ארצות הברית על בכירים רוסים.

רוסיה הזהירה גם כי היא עלולה לשנות את עמדתה בשיחות הגרעין עם איראן בשל המתיחות עם המערב בסוגיית אוקראינה. סגן שר החוץ, סרגיי ריאבקוב, אמר כי מוסקווה אינה רוצה להשתמש בשיחות הגרעין כדי להגביר את המתיחות עם המערב אך אפשר שתיאלץ לעשות זאת בתגובה על הצעדים שנקטו נגדה ארצות הברית והאיחוד האירופי.