הכדורגלנים הצטרפו לשחרית בבית הספר הדתי

שחקני קבוצת הכדורגל מכבי נתניה הגיעו הבוקר (ראשון) לרגל שבוע החמ"ד לבית הספר רינגלר בנתניה לתפילה משותפת עם התלמידים, ולאחר מכן להרצאה על הערכים שמניעים את שחקני הקבוצה.

ההרצאה כללה הסבר על מודל היהלום של מכבי נתניה שבמרכזו עומדים ערכים כמו דוגמא אישית, ערבות הדדית, כושר התמדה וגם קשר למסורת היהודית, כשלאחר מכן התקיים פאנל משותף של התלמידים והשחקנים.

"במכבי נתניה מאמינים שבשביל לנצח בכדורגל צריכים ערבות הדדית בין כל השחקנים, קבוצה לא מנצחת עם אין שיתוף פעולה", הסבירו שחקני הקבוצה בפאנל שבו השתתפו מנהל התיכון השש שנתי, הרב יוסף בן בסן, מנהל חטיבת ביניים, דני אליהו, מנהל החטיבה העליונה, אבי יעקבי ותלמידי כיתה ט' בתיכון.

"זה לא טריוויאלי ששחקנים שעסוקים בלוח אימונים קפדני מגיעים לבית הספר לתת טיפים ולעודד תלמידים לחיות אורח חיים ספורטיבי", מספר מנהל התיכון השש שנתי, הרב יוסף בן בסן. "אנחנו מודים לשחקני נתניה על הנכונות לשתף פעולה בשבוע החמ"ד. ניכר שהתלמידים מאוד מעריכים את השחקנים והיה חשוב לנו להפגיש את עולמם של התלמידים עם עולם השחקנים".

מארגנת הפעילות וחברת הנהלת בית ספר ריגלר בנתניה, לימור עמית, אמרה כי "אני שמחה שהזמנו את שחקני מכבי נתניה להתפלל, ללמד וללמוד עם התלמידים. הפעילות הייתה מהנה והתלמידים היו קשובים. אנחנו מקווים להמשיך ולשתף פעולה עם הקבוצה".

תלמיד כיתה ט', אוראל אשכנזי, ציין במהלך הביקור כי: "מרגש שהשחקנים הגיעו להתפלל אתנו בבית הספר, מדהים לראות שחלק גדול מהם מאמינים ומנסים לשמור על מסורת יהודית למרות שהליגה לא מאפשרת".

עוד ציין אשכנזי, כי "אני חושב שלטובת אלפים רבים בארץ, ההתאחדות לכדורגל צריכה להעביר את כל משחקי ליגה מיום שבת ליום ראשון. אני בעצמי שחקתי כדורגל והפסקתי לפני שנה כי זה התנגש לי עם ערכי שמירת השבת".

שבוע החמ"ד השנתי החל השבוע וכולל שלל אירועים מגוונים בכל רחבי הארץ. יותר מרבע מיליון תלמידי החמ״ד וכ- 30 אלף מורים לקחו חלק באירועים ובפרויקטים השונים שהתקיימו במהלך השבוע, בהם ערבי הצדעה, ערב הענקת פרס החינוך הדתי, טקס ׳מורי המאה׳ ואירוע הצדעה ענק בבנייני האומה בירושלים, הכולל מופע של הזמר החסידי יעקב שוואקי. כמו כן, התלמידים, מגילאי הגן ועד י״ב, נוטלים חלק במגוון מבצעים ואירועים נוספים, דוגמת יום חסד וחלוקת מזון במסגרת ׳קמחא דפסחא׳, יום מוזיקלי, יום קיבוץ גלויות, שבת תנועות הנוער, ערבי לימוד משותף להורים ולילדים בבתי הספר היסודיים, העל יסודיים ובגני הילדים, בית מדרש הורים, חידון פרקי אבות, אירוע הדמות השנתית, ימי מנהיגות, חידונים, שבוע תנ״ך ועוד.

מטרת שבוע החמ״ד לחזק את הערכים עליהם מושתת החינוך הדתי ולאפשר לכלל העוסקים במלאכה, כמו גם התלמידים עצמם, לעצור ולהיזכר בחשיבותם של ערכי היסוד- החסד, הנתינה, לימוד התורה והיצירה היהודית כמו גם השאיפה למצוינות.

יוזם שבוע החמ"ד, ראש מנהל החינוך הדתי ד"ר אברהם ליפשיץ, מסביר כי: "שבוע החמ"ד מהווה הזדמנות מצוינת לחזק את הערכים על פיהם מתחנכים ילדי החמ״ד כל השנה. השנה נבחרה דמותו של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל להוות השראה לאירועי השבוע בבתי הספר השונים. כמו כן מתקיים במהלך השבוע טקס חלוקת פרסים ותעודות לזוכים בתחרות כתיבת הסיפורים של ילדי החמ"ד, בו התקיים מסלול מיוחד לכתיבת סיפורים לאור דמותו של הרב".