משה גפני
משה גפניצילום: פלאש 90

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שיגר הערב (ראשון) למבקר המדינה מכתב, בו הוא טוען כי סיעת הבית היהודי מסיטה תקציבים למקורבים.

"פנו אלי בתלונה אודות משרד הדתות והעומד בראשו השר נפתלי בנט אודות מינהלת 'הזהות היהודית' שהוקמה על ידו והחלה להפעיל פרויקט משותף בשם 'קרוב ללב'", ציין גפני, "מי שמפעיל את הפרויקט הזה ומתוקצב ע"י משרדו של בנט היא עמותת 'קרן הקהילות' שאף מתפעלת את הגרעינים התורניים של הציונות הדתית שאף הם מתוקצבים ע"י הממשלה (משרד הדתות ועתה משרד החינוך) והם פעלו במערכת הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות עבור הבית היהודי".

גפני מציין, כי "בראש הקרן עומד מקורב של השר בנט המוזהה פוליטית, רשמית וציבורית עם "הבית היהודי" והוא אמור לקבל לצורך פרויקט ה 2 מיליון ש"ח ללא מכרז ממשרד הדתות".

בדבריו כתב למבקר המדינה, כי "אדגיש כי בפניות אלי ואף בכתבה שפורסמה על כך בתקשורת נאמר כי אף שמדובר במיזם משותף, מעבר למראית עין היו רבים שהציעו אף הם לקיים מיזם משותף ונדחו, והפרויקט והתקציב מועברים לאיש הבית היהודי המקורב לשר בנט".

את מכתבו סיים בכך שמבקש ממבקר המדינה לבדוק פרשה זו המצטרפת לנושאים נוספים שבהם מעדיפים ב'בית היהודי' את מקורביהם, "כאשר בהקשר זה יצוין כי רק בימים אלה פסל בית המשפט את משרד הפרסום שבחר משרד הדתות להפעיל בנושא שנת השמיטה, מכיון שמדובר באותו משרד פרסום שעבד עם השר בנט לפני הבחירות, כאשר הטענה שהועלתה כי מדובר במכרז תפור למקורביו של בנט.

לטענת גפני, מדובר כבר במדיניות קבועה של השר בנט ושל אנשי 'הבית היהודי' ככלל, הפועלים כמפלגה הסקטוריאלית ביותר בכנסת הדואגת רק לאנשיהם ולא לכלל ישראל".