השר יעלון כותב את האות הראשונה בספר תורה
השר יעלון כותב את האות הראשונה בספר תורהצילומים: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, היה הערב (ראשון) אורח הכבוד בקונגרס היהודי העולמי של יהדות בוכרה, במהלכו גילה לנוכחים כי יש לו שורשים בוכריים.

במהלך הערב נאם שר הביטחון ואמר, כי "העדה הבוכרית היא חלק מקיבוץ הגלויות במדינת ישראל. חלק מהמרקם המרשים הקרוי עם ישראל".

"אתם, בני ובנות העדה הבוכרית, הבאתם אתכם למדינת ישראל מסורת מפוארת, מעורבות חברתית, מחויבות, כעדה אשר אינה שוכחת מהיכן באה ורק כך יכולה לדעת לאן פניה", הוסיף יעלון.

שר הביטחון הוסיף והזכיר את המטבח הבוכרי המסורתי, "עדה בעלת היסטוריה ענפה, בעלת נכסים תרבותיים ורוחניים עשירים ומרתקים, עם מאכלים אשר השפיעו ומשפיעים על המטבח הישראלי. טוב שאתם משמרים את הנכסים האלו, את המסורת הזו, כי הם מלמדים כל אחד מאיתנו אודות קהילה מפוארת שממשיכה להכות שורשים גם בימינו".

לדבריו, "העדה הבוכרית היא עדה שנציגיה נוכחים ומובילים בכל תחום. פגשתי את בניה ובנותיה בצבא בתפקידים משמעותיים, אני פוגש אותם בכלכלה, בחינוך, בפוליטיקה, בתעשייה, ברפואה, בחקלאות, בהיי-טק - בעצם היכן לא. אתם חלק מההצלחה הכבירה הזו הנקראת מדינת ישראל, מדינה משגשגת ופורחת שהיא דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו".

"על כך, ועל כל מה שהעדה הבוכרית תרמה, תורמת ועוד תתרום לישראל, באתי, בשם ממשלת ישראל, להביע תודה והערכה. עם ישראל ומדינת ישראל התברכו בעדה הבוכרית", חתם השר את נאומו.