תוקף. שוקן
תוקף. שוקןצילום: פלאש 90

הדיון סביב דרישת ראש הממשלה מהפלסטינים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית גורם לסדקים במחנה השמאל, וצף הבוקר (שני) גם מעל דפי העיתון "הארץ".

מו"ל העיתון, עמוס שוקן, פרסם מאמר דעה חריף, בו הוא תוקף את אחד מבכירי הכותבים בעיתונו, העיתונאי ארי שביט, על תמיכתו בדרישה שהעלה נתניהו.

"הדרישות הנוספות, ששביט תומך בהן, שהפלסטינים יוותרו על ההיסטוריה שלהם, גם זאת שהתקיימה בגבולות הקו הירוק לפני הקמת המדינה, ויתעלמו מן החמישית הפלסטינית של אזרחי ישראל, נועדו לסכל את הסיכוי לשלום", קובע שוקן במאמרו.

לדבריו, "מי שמציגים את עצמם כתומכי פתרון שתי המדינות, אך עומדים על התביעה להכרה במדינת הלאום, פועלים כדי להנציח את הכיבוש וההתנחלות".

"צריך לבוא חשבון עם שביט גם על הדיבה שהוא מוציא על מחנה השלום, כאילו עמדותיו כפופות למה שיהיה מקובל על הפלסטינים, ואין לו כל דרישות כלפיהם. הרי בשלב זה הפלסטינים ויתרו על 78% ממה שהיה ארצם, או גם ארצם, וישראל עוד לא ויתרה על 22% הנותרים", קובע שוקן.

שוקן מציין עוד, כי "על הפלסטינים לוותר, למעשה, על תביעתם המהותית ביותר: שיבה מעשית של הפליטים. זאת גם עמדת מחנה השלום, ובלי זה, הדיון בכן או לא מדינת לאום, מיותר".