תג מחיר
תג מחירצילום: פלאש 90

משטרת ישראל מתקשה, לפי שעה, לשים את ידה על מבצעי "תג מחיר" הבוקר בשכונת בית חנינא בירושלים.

הבוקר דיווחו תושבים בשכונה כי צמיגי מכוניותיהם נוקבו. על אוטובוס שחנה בשכונה רוססה הכתובת "גויים בארץ=אויבים". 

בשעות האחרונות פורסם בערוץ 2 סרטון המתעד את הפעילות שעד כה לא ברור, כמו בפעולות אחרות, אם היא נעשתה על ידי צעירים ערבים או יהודים.

בסרטון נראים שלושה בני אדם ניגשים לאוטובוס שחנה בצד הדרך, מנקבים את צמיגיו ולאחר מכן מרססים את כתובות הנאצה בצדו השני של האוטובוס, שלא נראה לעין המצלמה.

לאחר זמן קצר, שבו השלושה - שזהותם לא ידועה בשלב זה - וניקבו צמיגים של מכוניות חונות בסמוך.

בשש השנים האחרונות, מאז פרצה התופעה, מתקשה מערכת הביטחון לתפוס את המבצעים ולחסל את החבלה המיותרת. במקרים בודדים נעצרו כמה חשודים ששוחררו כעבור מספר ימים. גורמים בהתיישבות העלו לא פעם טענה כי מדובר בפעולה פרובוקטיבית של כוחות הביטחון בניסיון להשחיר את פניה של ההתיישבות ביו"ש, "אחרת אין שום סיבה אחרת שהמשטרה והשב"כ החזקים שלנו שיודעים להגיע לכל חור בשכם לא ישימו את ידם על חבורת פרחחים צעירה", אמרו.

אלוף במיל' אבי מזרחי, מפקד פיקוד המרכז לשעבר, התראיין לסדרה מיוחדת בערוץ 2 העוסקת בתג מחיר, "אם תיקח את התמונות של כולם ותצרף אותן יחד אתה תראה כת", הדגיש מזרחי, "צריך להתייחס אליה כאל כת טרור, שיכולה לגרום נזק רב לעם ישראל ולפגוע באינטרסים הלאומיים של עם ישראל".

מזרחי הפנה אצבע מאשימה לרבני הציונות הדתית. "הרבנים, שברובם המוחלט הם ציוניים ובעד המדינה ושמירת חוק לא קוראים נגד זה מספיק חזק ומספיק אותנטי, השאלה היא אם באמת רוצים שהדבר הזה ייעלם. מדינת ישראל כבר התמודדה עם דברים מורכבים".