סילבן שלום
סילבן שלוםצילום: ניסים לב

סגן שר החינוך, אבי וורצמן (הבית היהודי), התייחס היום בכנס המנהלים השנתי של מרכזי זהות יהודית לחשדות נגד השר לשעבר סילבן שלום.

"בימים האחרונים התפרסמו האשמות כנגד שלום שהטריד עובדת שלו לפני 15 שנה. איני מתייחס לגופו של אדם וודאי שאין שאלה כי צריך לבדוק אם מישהו עשה מעשה שלכאורה אינו ראוי", הבהיר וורצמן.

סגן שר החינוך טען כי "הפרסום השלילי ורצח האופי שעוברים אישי ציבור בטרם עמדו למשפט אינם ראויים כלל, וזו ארץ אוכלת מנהיגיה. מדובר בשר שהרים את התיק שעליו הוא אמון לגבהים. ולצערנו, נראה שהסיבה לסיכול הממוקד בדיוק בעת הזו נובעת גם מרצונו לרוץ לנשיאות, תופעה שחזרה על עצמה פעמים רבות בשנה האחרונה עם אישי ציבור נוספים עת התמודדו לתפקידים בכירים במערכת הציבורית".

לדבריו, גם אם נבדקים חשדות בנוגע לאישיות מסוימת, ראוי שהדברים ייעשו בחדרי חדרים כדי לא להרשיע אדם ולפגוע אנושות במשפחתו ובילדיו, עוד טרם הוחלט כי הוא אשם. "ברור כי אנשי ציבור צריכים להיזהר בהתנהלותם, אך מהטרנד הציבורי של הרשעת אדם בטרם עמד למשפט נודף ריח רע מאוד".

וורצמן דחה את מתקפות השמאל נגד מנהלת הזהות היהודית שהוקמה במשרד לשירותי דת. "לאחרונה התפרסמו באמצעי התקשורת ידיעות על מנהלת הזהות היהודית ועל פרויקטים שונים שהיא משיקה. מסתבר שהבית היהודי נמצא בכל מקום וכנראה שאם מחפשים אותו על דברים טובים וייחודיים, הרי שהוא עושה עבודתו נאמנה לטובת כלל הציבור", אמר.