היסטוריה פנים מפלגתית. הבית היהודי בצפון
היסטוריה פנים מפלגתית. הבית היהודי בצפוןסניף הצפון. הבית היהודי

ביום חמישי האחרון קיים סניף מרחבי גליל של מפלגת "הבית היהודי" אירוע השקה בפוריה-נוה עובד. הסניף החדש כולל שתי מועצות אזוריות – גליל תחתון ועמק הירדן ושתי מועצות מקומיות – יבנאל וכפר תבור.

בכנס השתתפו חברי מועצת הסניף, יו"ר סניפי המפלגה מהצפון, נציגי ישובים ותושבי האזור. את האירוע כיבדו בנוכחותם סגן שר הדתות חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הרב ד"ר דורון דנינו יועץ סגן השר ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך. כמו כן השתתפו באירוע סלמן עמר ראש מועצת ג'וליס ועאטף עריידה ממע'אר, פעילי הבית היהודי מהמגזר הדרוזי.

את האירוע הנחתה דתיה יצחקי, יו"ר הסניף החדש. לדבריה מטרת הסניף להעצים ולחזק את מפלגת הבית היהודי במרחב הגליל ולחזק את הקשר של מוסדות המפלגה לפריפריה ומתן מענה לבעיות הייחודיות לצפון. כמו כן הוצגו מספר פעילויות המתוכננות על ידי הסניף לקראת הפסח.

על האירוע שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, הרואה באירוע מעין זה נדבך נוסף בדרך להפיכתה של המפלגה מפלגת שלטון.

על חשיבות הקמתם של הסניפים הוא אומר כי אלה הופכים לפלטפורמה בשטח עבור הפעילות הציבורית פוליטית של חברי הכנסת של המפלגה. על מנת לקדם מגמה זו, נערכת המפלגה לבחירות הבאות תוך ריענון שורות ברמת החקיקה וברמת פעילות השטח.

בין השאר מבצעים הסניפים פעילות כקמחא דפסחא, סיורי נטיעות ביהודה ושומרון ופעילות נוספות תחת הכותרת הציונית דתית, שלדבריו, כבר אינה נשמעת כאיום עבור כלל האוכלוסייה.

כאמור באירוע לקחו חלק גם אישים שאינם שומרי מצוות ואף בכירים דרוזים מישובי הסביבה. אורבך מדגיש כי ערכי הציונות הדתית הם אמנם הבסיס לפעילות ולתפיסת העולם אך המגמה היא לפתוח את השורות לקהלים נוספים, בין השאר גם לאור הנתון שלימד כי כרבע עד שליש ממצביעי המפלגה משויכים לציבור הכללי ולאו דווקא לזה השומר מצוות. "בדרך להנהגת המדינה צריך להרחיב שורות" הוא אומר ומחדד: "הסניף הזה בגליל התחתון מאפיין את זה. חברים מכל ישובי הסביבה, רובם מהישובים הדתיים אבל גם כאלה שאינם דתיים וגם דרוזים שהוכיחו רצון להצטרף לבית היהודי. הבית היהודי היום במגמותיו בדרך להיות מפלגת שלטון. האתגרים והמורכבויות של הציבור הדרוזי שהוא ברובו לאומי נודעים לציבור שלנו. גם בנושא האדמות, החקלאות, קו כחול, העסקת בוגרי צבא, אלו עניינים שנוגעים למגזר הדרוזי כמו שהם נוגעים לציבור שלנו וחברי הכנסת שלנו נמצאים בנוקדות שיכולות לעזור. חבר הכנסת כלפא בלובי החקלאי, ניסן סלומיאנסקי בוועדת הכספים, מוטי יוגב בנושא הביטחון וכו'".

במהלך אירוע ההשקה הועלו סוגיות כמצוקת החקלאים בשל הבצורת, בעיות הנובעות מרפורמת הלול, יבוא הבקר, ההתמודדות מול פלישות בקר לשטחי מרעה, טרור חקלאי ונושאים נוספים. אורבך מציין שפתרונות לא ניתן להמציא בימים הבודדים שחלפו מאז המפגש, אך עצם ההגעה אל הצפון, שמיעת המצוקה, מאותתת באופן משמעותי על כוונת אנשי המפלגה לסייע כפי שקבלו על עצמם חברי הכנסת שנכחו באירוע. "כתובת יש, עכשיו צריך גם לממש את זה".