גן משחקים לזכר בני משפחת סנדלר הי"ד

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, חנך היום (שלישי) גן משחקים בשכונת קריית יובל על שם נרצחי פיגוע הטרור שאירע בטולוז לפני כשנתיים.

הטקס התקיים במעמד שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב, בני משפחת סנדלר וחברי מועצת העיר.

ב-19 במרץ 2012 הגיע המחבל אל כניסת בית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז ופתח בירי לעבר הורים ותלמידים. הקורבן הראשון היה הרב יונתן סנדלר הי"ד, שנורה בעודו מנסה לגונן על שני בניו הצעירים, אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3, שנרצחו אף הם. המחבל המשיך ונתקל במרים מונסונגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר, וירה בראשה מטווח אפס.

לאה מרקו, דודה של הרב סנדלר הי"ד החליטה לתרום גן משחקים להנצחת קרוביה. "הנצחתם של בני המשפחה שנרצחו בפיגוע האנטישמי בטולוז, דווקא בעיר ירושלים, מדגישה את היותה של העיר כחבל מגשר בין הדתות וכעיר השואפת לשלום", הסבירו בני המשפחה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בטקס כי "משפחת סנדלר יצאה מירושלים לשליחות בטולוז ושם נרצחה. ירושלים תמשיך לשמש כגשר המחבר בין יהודי צרפת ללב העם היהודי. קולות הילדים שישחקו בגן המשחקים שאנחנו חונכים היום בלב ירושלים המתחדשת והמתפתחת, הם ההוכחה שאנחנו לא נכנעים לטרור שפוגע בנו וממשיכים ביתר שאת לפתח את ירושלים ואת מדינת ישראל. ירושלים תמשיך לחבק את משפחת סנדלר ולהיות בית חם לכל יהודי צרפת".

שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב אמר כי "צרפת לא תסלח לעולם לרוצחים בפיגוע הנוראי בטולוז, זכרם של יונתן ובניו אריה וגבריאל וזכרה של הילדה מרים מונטסנגו חרוט בלב כל צרפתי. צרפת תמשיך להילחם נגד האנטישמיות, אנו מגייסים את כל הכוחות שברשותנו לנושא חשוב זה כדי שהיהודים ימשיכו להרגיש בבית בצרפת, היהודים הם חלק בלתי נפרד מהעם הצרפתי. הפיגוע התרחש בגלל שנאה אחד של השני שהיא ההפך מהערכים המשותפים של צרפת וישראל- ואהבת לרעך כמוך, כפי שאמרה התורה".

שמואל סנדלר, אביו של יונתן סנדלר ז"ל סיפר כי "הפעם הראשונה בה נתקלתי במילה 'זנגוויל' הייתה בכיתוב על ספר שהיה מונח בספרייה באכסניה של הוריי, בשנת 2005, עברו: יונתן ואווה, לרחוב זנגוויל בשכונת קרית יובל'. מאוחר יותר אני זוכר שהלכתי יד ביד עם יונתן כאן ברחוב זנגוויל, והיום, אנחנו כאן כדי להנציח באמצעות גן המשחקים את זכר בני ונכדיי שגרו ברחוב, גן שישמח את לב כל ילדי השכונה".