השר לפיד
השר לפידצילום: פלאש 90

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אירח היום (ג') את שר האוצר, יאיר לפיד, לביקור בעיר.

לביקור התלוו חברי הכנסת בועז טופורובסקי ופנינה תמנו-שטה (יש עתיד), סגן ראש העירייה וממלא מקומו, מוטי עג'מי, סגן ראש העירייה רז קינסטליך, חברת המועצה קרן דנה-ג'דה, מנכ"ל העירייה ומהנדס העיר.

במהלך הסיור ביקר השר בבית העיוור, בבית לניצולי שואה, בחממת הסטארטאפים העירונית rishonstartup, וב"גן בעברית", פארק של 50 דונם שהקים ראש העירייה על שטח שפונה ממחנה צריפין.

משם צפה השר על שטח המחנה שצפוי להתפנות ולהפוך לשטח בנייה למגורים ל-17 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות, 7,000 מתוכם בשטחה של העיר ראשון לציון והשאר בבאר יעקב. בנוסף, ביקר שר האוצר, בשכונת רמת אליהו, שם הציג ראש העירייה את חזונו לבצע את פרויקט בינוי-הפינוי הגדול ביותר במדינה ולשנות את שכונת רמת אליהו מן היסוד.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר כי "המהלך מתאפשר בזכות עמדת האוצר אשר יהיה מוכן לוותר על הכנסות המדינה מקרקעות על מנת להפוך את המהלך לכלכלי". צור הודה ללפיד על התמיכה וציין כי אם התכנית תקבל עדיפות לאומית, תוך שנתיים עד שלוש שנים יוכלו כבר להתחיל לבנות בשטח.

שר האוצר, יאיר לפיד אמר כי "במחנה צריפין, במסגרת פינוי מחנות צה"ל, אנחנו נבנה 17,000 יחידות דיור, 7,000 עם עיריית ראשון לציון ועוד 10,000 עם באר יעקב במסגרת הסכמי הגג. חלק גדול מהדירות יהיו במע"מ 0 בעקבות ההחלטה שעשינו אתמול,

"ככה אנחנו מגדילים את ההיצע, כמו שעשינו עם 16,000 יחידות בראש העין, 12,000 יחידות במודיעין ו- 7,500 יחידות בקרית גת. אנחנו הולכים ממקום למקום ומקימים ערים חדשות במדינת ישראל וככה הגענו למצב שב-2014 ההיצע לראשונה מזה שנים גדול מהביקוש", הוסיף לפיד.

במהלך הביקור הסביר ראש העירייה כי ראשון לציון תרמה בעשורים האחרונים למעלה ממאה אלף יחידות דיור לשוק הדיור בישראל, כמות שאין לה אח ורע בכל המדינה, אך כעת על העיר גם לפתח תעסוקה איכותית לתושביה. צור הוסיף כי "בימים אלו קיימות בעיר תכניות להקמת מתחמי עסקים עתידיים, לצד תכנית להקמת 30 אלף יחידות דיור נוספות, ואנחנו מבקשים שהמדינה תסייע לנו ותאפשר לנו לתת לכל אותם תושבים ותושבים עתידיים אפשרות לתעסוקה איכותית בסביבתם הקרובה".