יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד נאם היום (רביעי) בכנס "בונים ביחד את עתיד הדיור בישראל" והגן על תוכניות הדיור הממשלתיות - הכוללות מע"מ 0% לזוגות צעירים ומחיר מטרה לדירות.

אל מול ההתנגדות במשק, שהתבטאה בין היתר בהתפטרות החשב הכללי באוצר, רמז לפיד כי המתנגדים לתוכנית הם אלה שאחראים לעליות המחירים בשוק הדיור.

"הורדת המע"מ לא מיועדת לא מיועדת לכלכלנים, פוליטיקאים ואינטרסנטים, אלא לצעירים ממעמד הביניים, ששירתו בצבא, שמנסים להקים תא משפחתי - ולא חשוב מאיזה סוג, להט"בי, חד הורי - והצעירים האלה יודעים עכשיו שלמדינה אכפת מהם ושהיא באמת מוכנה להפסיד כסף, ומחירי הדיור באמת יירדו.

השר לפיד עקץ את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ואמר כי "המדינה היא לא הפוליטיקאים שלה, ולא אנשים שקונים חמש דירות בבוקר אחד". הצעירים הם המרכז והמוקד, על זה היתה המחאה החברתית, על זה היו הבחירות. ולכן יצרנו תוכנית שתוריד את המחירים, גם אם זה בכוח", הדגיש.

באשר להתנגדות שהשמיעו בתחילה גם פקידי האוצר אמר לפיד "אין לי עניין ב'יס-מנים'. אני רוצה לעבוד רק עם אנשים שמשהו בוער בהם, והאוצר היום מלא באנשים כאלה. אם יש משהו שאני גאה בו, הרי זו העובדה שאותם אנשים שנלחמו נגד ההחלטה, הם אלה שהיום לא ישנים בלילות כדי לוודא שהביצוע והיישום שלה יהיו הכי טובים שאפשר. ה-0% מע"מ אינו צעד בודד, אלא בא כצעד לתוכנית שלמה ורב זרועית שנמצאת כבר בעיצומה".

השר לפיד התייחס למחאת החרדים והערבים, שטוענים כי תכנית הדיור להענקת פטור ממע''מ לא תעבור בבג''ץ. "כל מה שהצעירים צריכים לעשות בשביל לזכות בהטבות שעליהן מדובר, הוא להתגייס לצבא או לשירות אזרחי כמו כל אזרח ישראלי אחר בגילם.

"שירות צבאי או אזרחי במדינה הזו הוא ערך, ואם צריך, נלך גם לבג"צ כדי להגן על סולם הערכים שלנו, והגיע הזמן שנפסיק לפחד להיאבק עליהם", כך לפיד.