אליחי בן ישי בוועדת הפנים

אליחי בן ישי, אחיה של רותי פוגל הי"ד שנרצחה באיתמר עם בעלה ושלושה מילדיהם, השתתף היום בדיון של וועדת הפנים על שחרור המחבלים.

"הבעיה היתה נפתרת אם היו הורגים את אותם מחבלים, זה הפתרון. אם היינו הורגים את הנבלות האלה מלכתחילה לא היינו במצב של חוסר מוסר".

לדברי האח השכול, העיסוק בנושא שחרור הרוצחים חייב להתמקד קודם כל בצד המהותי, כיצד המחבלים מחליטים לקום בבוקר, כלשונו, ולפגוע בחפים מפשע. "בתור עם אנחנו צריכים לומר - צריך להרוג את המחבלים".

בן ישי מתייחס לדיווח ולפיו ארצות הברית תשחרר את יהונתן פולארד בתמורה לשחרור מחבלים ישראלים. "מדיון ערכי, מוסרי ויהודי של דבקות בחיים אנחנו צריכים לחסל את הרע. להפוך את הדיון מערכי לדיון פוליטי שבתמורה לשחרור אסירים נקבל את פולארד או בנייה ביו"ש זה לא קשור. אסור לשחרר מחבלים. זו הזעקה שלנו כמשפחה שכולה, זעקה מתוך דבקות בחיים".

במהלך דבריו של בן ישי נכנס לחדר הוועדה ח"כ באסל גטאס (בל"ד) ששאל לזהותו של בן ישי. יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב סיפרה לגטאס את סיפורה של משפחת פוגל. "מה אתם עושים בהתנחלויות? כל עוד אתם שם לא יהיה שלום. אנחנו הקורבן שאין לנו מולדת".

"טרוריסטים ישבו בראשות ממשלות ישראל", המשיך גטאס ותקף, "מנחם בגין ויצחק שמיר שהוגדרו על ידי החוק הבריטי כטרוריסטים ישבו כראשי ממשלה, אל תטיפו לנו מוסר". ח''כ רגב ענתה לו "לא תהיה מדינה פלסטינית, אני מבטיחה לך, רק מדינה יהודית ועזה".