משה ליאון במהלך הסיור

חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון, סייר אתמול (רביעי) בכפר התימנים ובית יהונתן שבמזרח העיר. במהלך הסיור הושלכו לעברו ולעבר משתתפי הסיור אבנים על ידי תושבים ערבים.

ליאון סייר במקום במסגרת פעילותו כחבר מועצת העיר ירושלים, יחד עם נציגי עמותת עטרת כוהנים והרב שמואל שטרן - ראש הכולל במקום.

המשתתפים שיתפו את ליאון באתגרים הייחודיים שחווים התושבים היהודים המתגוררים בלב שכונה ערבית ועל החשיבות של ההתיישבות היהודית במקום.

לקראת סוף הסיור, אבנים נזרקו מאחת המרפסות לעבר חברי הסיור, שרצו לתפוס מחסה. מאבטחים במקום הובילו אותם לאזור מוגן ואבטחו את המקום.

בעקבות האירוע הדגיש ליאון, "לצערי זכיתי לא רק לראות בעיניים אלא לחוש את האתגרים שעומדים בפני התושבים במקום. אני מחזק את תושבי המקום וקורא לעיריית ירושלים ולגורמים הממשלתיים- לסייע ככל הניתן להתיישבות היהודית ולביטחונם של תושבי המקום. אסור להזניח אזורים מסוימים ולאפשר טרור של אבנים שכבר הפך לשגרה ביותר מדי מקומות בבירה".

לתושבים אמר ליאון: "אני גאה בתושבים היהודים שמחזירים אותנו 200 שנה אחורה כאשר היה כאן ישוב יהודי מפואר של בני העדה התימנית. וגם בדור שלנו זכינו שיחזרו לכאן משפחות יהודיות. אני רוצה להביע את הערכתי ולהודות לכם בשם עם ישראל על השליחות הזו. אין ספק שהאזור הזה הוא חלק בלתי נפרד מירושלים וממדינת ישראל ואתם עושים עבודת קודש".

מאז התמודד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון מוביל פעילות ציבורית כחבר במועצת העיר ירושלים וכחבר בוועדות השונות כגון וועדת כספים, ביקורת ותמיכות.