המגמה הזוכה
המגמה הזוכהישיבת בנ"ע נר תמיד חשמונאים

ביום שלישי נערכה תחרות בין מגמות המוזיקה של החמ"ד, כל מגמה הציגה שיר אותו חיברה והלחינה.

המגמה שזכתה במקום הראשון, שנה שנייה ברציפות היא מגמת המוזיקה של ישיבת בני עקיבא נר תמיד בחשמונאים, ששרו את "גיבורים לנצח", שעוסק באסונות שקורים במדינה ועל הצורך להיות גיבורים.

"בתחרות, התלמידים יוצרים משהו שהוא שלהם, כותבים על מה שמעניין אותם ומביעים את זה החוצה. יש כאן המון יצירה עצמית, ולעבור את התהליך הזה עם התלמידים זו חוויה", אומרת אביטל ברנר, מורה במגמת המוזיקה בישיבת בני עקיבא נר חשמונאים.

"אני והמדריך אלון הלל, ליוונו את התהליך. התלמידים בחרו לשיר על המצב בארץ, על האסונות שקורים והצורך שלנו להתמודד ולהיות גיבורים תמיד, בכל מציאות ובכל מצב. במהלך התחרות, נפעמתי מהטקסטים שמעסיקים את בני הנוער שמדברים על גבורה ביחס למציאות וגבורה ביחס לעצמי".

במהלך היום הופיעו מגמות המוזיקה בחלק שכלל ניגון יצירות על כלי נגינה בלי שירה, בנוסף עברו בתי הספר סדנאות מוזיקה בזמן שמגמות המוזיקה באולפנות הופיעו בשירת נשים לבנות בלבד.

"בחלק הראשון של היום הופיעו כלי נגינה, בחלק השני הציגו המגמות את השירים שהם חיברו והלחינו, לחלק הזה קראו 'שיר נולד', ולאחר מכן הופיעו בנות האולפנה בזמן ששאר התלמידים עברו סדנאות. כל היום הזה היה מאוד מרגש, הבוקר נפתח בהופעה של בית ספר לתלמידים עם לקויי למידה, וזה נגע ללב לראות כיצד הם מתחברים למוזיקה", מספרת ברנר.

"היה יפה לראות כיצד מגמות המוזיקה מעריכות זה את זה, את ההכרות שנוצרה בין ישיבות לישיבות ואולפנות לאולפנות, ואת הרצון של כל אחד לדעת ולספוג יותר בתחום. מגמת מוזיקה היא מגמה לא קלה ועוברים בה הרבה תהליכים, ביום שלישי את תוצאות התהליך על הבמה".