ירכוש. אדלסון
ירכוש. אדלסוןצילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, ידון היום (ראשון) בבקשת הנאמן שמינה בית המשפט לעסקי העיתונות של שלמה בן צבי לאשר את מכירת שניים מכלי התקשורת לחברת "ישראל היום".

ברדיצ'ב הגיש בסוף השבוע שעבר לבית המשפט את המלצתו למכירת "מקור ראשון" ו-"NRG" לחברת "ישראל היום", החברה המוציאה לאור את העיתון "ישראל היום", ואשר נמצאת בבעלות המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו.

לאחר תהליך של "התמחרות", במהלכו ניסה איש העסקים אלי עזור, בעליו של העיתון "ג'רוזלם פוסט" להשוות את הצעתו להצעה המקורית של ישראל היום, הציעה החברה לשלם 14 מיליון שקלים עבור מקור ראשון ו-3 מיליון ש"ח עבור האתר.

בנוסף התחייבה ישראל-היום בהצעתה להעסיק 114 מ-120 עובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של "מקור ראשון" לתקופה של לפחות 12 חודשים. כמו כן התחייבה החברה להעסיק 90% מהפרילנסרים של העיתון ואת כל 220 עובדי ההפצה לתקופה דומה.

לגבי אתר nrg התחייבה ישראל-היום להעסיק 5 מ-17 העובדים לתקופה של שנה.

"לאחר עיון בהצעות שהוגשו עלה כי הצעתה של ישראל-היום לרכישת פעילות העיתון 'מקור ראשון' ולרכישת פעילות אתר האינטרנט nrg עלתה על הצעת שאר המציעים בכל הפרמטרים, וזאת באופן בולט ומשמעותי, הן בסכומה והן במספר העובדים שאותם היא התחייבה להמשיך ולהעסיק", כתב הנאמן לבית-המשפט.

נכון לעכשיו, עידכן ברדיצ'ב את בית-המשפט, לא התקבלה הצעה כלכלית לרכישת "מעריב", אולם לדבריו, "קיימת אפשרות לקבל הצעות גבוהות יותר". על כן ביקש הנאמן להמשיך ולחפש בשלב זה רוכש ל"מעריב".

נציין כי עסקת הרכישה טעונה את אישור בית המשפט, אולם השלמתה מותנית גם באישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.