החניכים בסניף
החניכים בסניףסניף שפיר

חניכים משבט ניצנים, במושב שפיר שבדרום, החליטו "לאמץ" סניף בני עקיבא ממדינה אחרת, לשלוח להם מכתבים ולספר על עצמם, על מדינת ישראל ובכך לחבר אותם יותר לארץ, לחזק אותם בקשיים שהם חווים ובעצם הימצאותם במדינה אחרת.  

"בכל חודש אני מעבירה לחניכים מערך בנושא מסוים, בחודש האחרון העברתי להם מערך יהדות בו ביררנו ביחד את יהדותנו וכחלק מכך הבנו שמקומנו בתור יהודים הוא בארץ ישראל", מספרת שחר פריינטה, מדריכת שבט ניצנים.

לדבריה, "הבנו שלא צריך לפחד לחיות בארץ, שעלינו לקיים תורה ומצוות בארץ ולהיות יהודיים אמיתיים. במהלך המערך, דיברנו על יהודים במדינות אחרות ועל ההתמודדויות שהם חווים כמו התבוללות, החניכים כל כך הזדעזעו שהם שמעו על כך, שהם רצו לתרום ולעשות משהו בשבילם. הם חשבו מה הם יכולים לעשות בהתאם לגילם, ואז אחד החניכים העלה את הרעיון של כתיבת מכתבים ויצירת קשר עם יהודים שנמצאים בחוץ לארץ".

פריינטה מוסיפה לספר על היוזמה, "כך עלתה היוזמה לשלוח מכתבים וליצור קשר עם סניף אחר בעולם, החניכים מאוד התלהבו ובימים אלו אנחנו מחפשים סניף אותו נוכל 'לאמץ'. החניכים כבר תכננו להכין להם דגם של מיני ישראל, שיראו כמה הארץ טובה ויפה, ושידעו שכולנו מחכים להם פה. החניכים רוצים לתת להם את ההרגשה, שכל דבר שהם יצטרכו אנחנו פה, ולהראות להם שבארץ לא קשה כמו שכולם אומרים. אמנם אנחנו חווים גראדים על בשרנו, אפילו לחלק מהחניכים נפגעו בתים אבל זה עדין שווה את זה. אני מאמינה שמאוד נרצה לפגוש אותם ומקווה שנרחיב את הפעילות הזו למשהו סניפי, וביום מן הימים נארח את הסניף הנבחר פה בארץ".