אולמרט בבית המשפט. ארכיון
אולמרט בבית המשפט. ארכיוןצילום: פלאש 90

עו"ד וחה"כ לשעבר, אליקים העצני, מתייחס בפינתו השבועית בערוץ 7 לפרשת הולילנד וטוען כי מערכת המשפט הישראלית נוטה באופן ברור לצד שמאל של המפה הפוליטית.

לדבריו, מערכת המשפט מעריצה את "האתרוגים מהשמאל" בה בשעה שתרדוף עד כלות את אנשי הימין, כלשונו. "משהו רקוב במערכת הדין והצדק שלנו. אנשי ציבור החשודים בפלילים חמורים יכולים לקנות חסינות כמו אתרוג ששמור בקופסא, וכל זאת רק אם יעברו תהליך של שמד אידיאולוגי ויתמכו בהקמת מדינה פלשתינית".

הוא טוען כי גם אולמרט ואשכנזי קבלו את היחס המועדף - שהוא נחלתם הבלעדית של אנשי שמאל. "שרון היה ראשון האתרוגים, אך גם בפרשת הרפז היה ניסיון להרחיק את החקירה הפלילית מגבי אשכנזי שהיה הנאשם העיקרי רק בשל העובדה שהוא נחשב לתקוות השמאל.

"ניסו ללבישו את התיק רק על הרפז, ואילולא מבקר המדינה, התרגיל היה מצליח. גם כעת, אולמרט כבר יצא זכאי בפרשות העיקריות, ואילולא התפנית של שולה זקן סביר להניח שהוא היה יוצא זכאי גם בפרשת הולילנד".

העצני סבור שהגיע הזמן לערוך בדק בית יסודי במערכת המשפט, "עוד לא הזכרתי את הגדול שבאתרוגים, את פסק הדין של הבג"ץ שהכשיר את הגירוש וקבע שהוא עומד במבחן כבוד האדם וחירותו. גם כיום שילטון החוק מפר את חופש הפולחן של היהודים בהר הבית, אך עוצם עין לנוכח העבריינות מהצד הפלשתיני.

"המערכת המשפטית חייבת לקבל את אמון העם ולקראת הבחירות הקרובות, יש ליחד במצעי המפלגות השונות, פרק שיעסוק ברפורמה יסודית בכל מערכות שלטון החוק, החל במשטרה וכלה במערכת המשפט", דברי עו"ד העצני.