משיקים אמנה
משיקים אמנהצילום: מאיר ברכיה

מועצת שומרון השיקה השבוע לראשונה אמנת שירות לתושב. הכוללת פירוט של השירותים הניתנים לתושב וכן התחייבות לזמן המוקצב למתן כל סוג של שירות, והתחייבות לגבי איכותו. ובכך לדברי ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה הפכה "מהתנחלות להתיישבות".

שר הפנים גדעון סער שהשתתף באירוע אמר, "גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון, הצליח בהרבה מאוד נושאים לשים בתנופה את המועצה האזורית שומרון. רוח של מצוינות אני רואה במיזם החדש והחדשני הזה, והלוואי שהרבה רשויות ילכו בעקבותיכם. רמת השירות לתושבים זה דבר שרק מתחיל לחלחל וגם במובן הזה אתם חלוצים".

בהתייחס למשא ומתן המדיני ולהתיישבות בשומרון אמר שר הפנים, "ההתיישבות הזו תשגשג לתמיד, היא חזקה הרבה יותר מיריביה, אתם בוודאי יכולים לדעת שאני אתכם בכל ההתמודדויות שעוד נכונו לנו, ככל שנכונו לנו, על מנת באמת להעמיק את האחיזה שלנו בנחלת אבותינו בשומרון".

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר באירוע, "זה לא סוד שהשומרון עובר תהליך מהתנחלות להתיישבות, הציבור הישראלי מצביע ברגליים ורוצה להגיע לשומרון. והגידול הזה מחייב את המועצה להרבה מקצועיות וזה תפקיד אמנת השירות, התושב הוא הלקוח, ואנחנו צריכים להביא לכך שהלקוח יהיה מרוצה. לקוח מרוצה, יביא עוד לקוח".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון אמר: "אמנת השירות היא החלפת דיסקט בתחום השירות והעמדת התושב במרכז – כלקוח של המועצה. התהליך הופך את המועצה האזורית שומרון לדור השלישי של השירות לתושבים במדינת ישראל. אני מאמין בכל ליבי שמגיע לתושבים שלנו הטוב ביותר, ולכן קידמנו את 'אמנת השירות' בצורה מדידה וחדשנית, שאני בטוח שבתוך כמה שנים תהפוך לתקן איכות השירות החדש של הרשויות בישראל".

שלומי ורמשטיין מנכ"ל המועצה אמר באירוע, "אמנת השירות היא תוצר של תהליך שמתחיל מחזון ראש המועצה לביסוס התיישבותנו בשומרון תוך ניהול איכות חיים ברמה גבוהה, אני מאמין שאמנת השירות והתוצרים שלה יהיו אבן שואבת לעוד רבים וטובים שייצרפו לקהל לקוחותינו: תושבי השומרון".

כחלק מהתהליך כל האגפים במועצה עברו תהליך עם יועצות בכדי לאפיין את השירות, ובכדי להחליט כמה זמן לגיטימי להקציב למתן כל שירות, כמו כן הושקה חוברת אמנת שירות המחולקת החל מהשבוע לתושבים, בה מפורטים השירותים הניתנים ע"י המועצה והזמן והתקן שבהם כל אגף מתחייב לתת את השירות.

את התהליך של המועצה עם הפנים לתושב ששיאו אמנת השירות מוביל בשנה האחרונה סגן ראש המועצה יוסי דגן שהקים צוות היגוי מעובדי המועצה ומיועצים חיצוניים בסיוע מפע"ם מעלה אדומים.